Spännande framtid

Sitter i chefens soffa, dricker chefens kaffe och ska snart få äta chefens egengjorda middag. Ska sägas att det doftar ljuvligt från köket. På företagsspråk brukar man dela in företagen två fack vad det gäller prestation. Högresterande och lågpresterande, kan även sättas in i ett sammanhang där spelare ska bedömas utifrån vad de gör och har gjort. Idag tror jag att vi kan sätta titeln högpresterande på mig och Hasse utan att för den skull sätta det epitetet med en spydig klang.
 
Som sagt, mycket har blivit gjort idag. Många ideér som fått bläck, en del träningsmatcher spikade, formationer börjar ta form, träningsupplägg har diskuterats och fått sig en signatur i hörnet. Dem som säger att hockeytränaryrket är så flashigt och "ni jobbar ju bara tre timmar om dagen" skulle nog må bra av att vara med en vecka. Visst, vissa dagar är lugnare än andra, men det här jobbet tar din tid 24 timmar om dygnet 320 dagar om året. Allt för grabbarna, så är det. Varken mer eller mindre.
 
Havregrynsgröt och långpromenad är obligatoriskt dagar som denna, ack så välbehövligt också. Men så jobbar jag också med en norrlänning vars stora passion i livet förutom hockey är skog, fiske och skoteråkning. I vinter tar vi nästa steg i utvecklingen, då får det bli skoter till träningarna.
 
***
 
Känner att framtiden är spännande, på många sätt och vis. Hockeyn är stora delar av mitt liv, skrivandet detsamma. En framtid som föreläsare en förhoppning, likaså att sätta sig i skolbänken igen. Det funkade inte med skolan iår, så tålamodet åkte fram och jag väntar till nästa år. Finns saker som är mörkt, men eftersom framtiden känns så ljus och spännande är det lättare att ta sig igenom de mörka stunder som ibland dyker upp. Ska även säga att de personer jag har omkring mig är ovärdeliga. De får mitt liv att varje dag vara meningsfullt, glädjande och utvecklande. Tack!
 
Nu ropar kocken från köket att maten är klar, är nog bäst att jag gör som chefen säger och sätta sig till bords.
Nej fan, den här veckan kan bli både rolig och spännande på alla sätt och vis. Vi hörs.
 
Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0