Säg mig, vart tog OS vägen?

Är märkbart knäckt över OS uttåg. Framförallt för att jag nu har svårt att fördriva mina lediga dagar på ett glädjande sätt. Under två veckors tid kunde man slå på tvn, sätta sig ner med en ljummen kaffe och njuta utav atleter i form av simmare, friidrottare, vattenpolospelare och boxare. Man fick, oavsett tid på dygnet, ett drama serverat som Henning Mankell hade haft svårt att återge i skrift. Nu fylls tablåerna av all den sortens skit jag föraktar.
 
En amerikan som ska bygga världens största hus med världens modernaste inredning. Ambitionen är god, utförandet och resultatet sämre. En ljushårig amerikanska sitter i direktsändning och ska lösa folks problem på en kvart. Nån ska lösa brittiska mord, till råga på allt är dem 134 år gamla. Brotten alltså, inte programledaren. Det är intriger på den brittiska landsbyggden lagom till lunch. Några norska u-kändisar ska passa barn, och förhoppningsvis ska en av dem utses till den bästa.
 
Nej jag är inte bitter, men jag ställer mig frågande till dem som föraktar OS. Dem som tycker att tablåerna fylls med skit under två veckor. Jag ska vara ärlig nu, tablåerna är fulla av skit under resterande veckor. Men visst, jag kan köpa det. Ni ska få se er skit, vi ska betala. Men ni ska vara jäääkligt försiktiga med att kritisera tablåerna under kommande stora idrottsliga skådespel. Nu tycker någon att jag har för lite att göra, men så är det att jobba kväll sju dagar i veckan. Nog om det, tror ni förstått budskapet. Om inte så har en av mina gudar gjort den fantastisk låt på detta tema:
 
 
***

Hammarby fotboll. Nu får det fan vara nog. Behöver inte säga mer i den frågan, nu får det vara nog med halvdanna texter. Det krävs handling, ni verkar inte förstå bättre.
 
***
 
Tänkte skriva några rader om Vallentuna hockey, i och för sig kanske ingen är intresserad av att läsa vad som händer kring den lilla klubben några mil norr om stan. För er som mot förmodan är det kommer det inlägg senare i eftermiddag eller ikväll. Självklart ska det få stort utrymme här så ett eget inlägg anser jag som självklart.
 
Tror inte jag hade något mer på hjärtat för tillfället. Blev några svordommar i det här inlägget men det får ni leva med. Match ikväll och det brukar ofta bygga upp någon form av aggresiv energi som jag sedan försöker kanalisera i positiva handlingar.
 
Jo, fan vad illa jag skriver just nu. Skulle kunna behöva en korrekturläsare. Intresserad? Mejla [email protected]
 
Jimmy
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0