Återkomsten

Jag kan inte riktigt släppa det som hände igår. Ni anar inte hur länge jag, och vi, väntat på just den här bilden:
 
 
Jag ska inte säga att jag på grund av detta återfått mitt förtroende för sportchef Grauers, jag tycker fortfarande han är oförmögen att bygga ett lag på lång sikt. Jag ser inte någon tydligen idé eller linje i hans värvningar. Men en sak ska jag ge honom, och det är att han på ett förtjänstfullt sätt lyckats få hem våra ikoner och hjältar. Vissa av dem värvningarna har fallit platt, men dem han gjort iår med Max von Schleebrugge och Kennedy Bakircioglu är nästintill ofattbart bra. Han verkar ha skapat en dialog med våra utlandsproffs, en dialog som resulterat i hemvändande.
 
Tror även att Erik Sundin kan vara en bra värvning på kort sikt. Vi har skrikit efter en djupledsforward med hygglig näsa för mål. Det får vi i Erik. Nik Ledgerwood har visat sig vara en bra mittfältare, kan vi få tillbaka Dahl jämte honom kan det bli bra även där. Thomas Christensen som värvades när Therion gick sönder är ett bra komplement till Max, så länge jag slipper se Törnstrand på planen är jag glad.
 
Hemvändare behöver inte alltid betyda succé, minns Runström förra året som inte levde upp till de högt ställda förväntingarna. Men Kennedy är en annan typ av spelare, han är en hotande mittfältare som spelar med kraft. Man ska komma ihåg att han så sent som förra året gjorde mål i La Liga, det mina vänner är det inte många mittfältare i Superettan som gjort. Kennedy kommer lyfta Hammarby på egen hand, det är jag tämligen säker på.
 
Något som gjorde gårdagen dubbelt glad var när vår VD berättade om det ekonomiska läget. Jag, och många med mig, har varit orolig för att de fått panik och börjat äventyra vår existens igen. Men han förklarade med all önskvärd tydlighet att ekonomin aldrig varit bättre, att balansen är fin och att likviditeten god. Skulderna är så när som betalade och man kan till och med kosta på sig att ha ett eget kapital, något vi inte sett sen dackefejden. På så sätt kännd det extra bra, och framtiden ser ut att kunna bli ljus. Nu ska bara spelarna anamma det, knyta handen i fickan och köra utav helvete. Allsvenskan 2014 är ett måste!
 
Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0