Världens dummaste skåning.

Ja vad ska man säga? Jag tänker inte hammra in att fotbollen dog igår. Jag tänker bara fördömma de två individer som förstörde matchen för övriga åskådare. För att få bukt med det här problemet måste det straffas på individnivå, klubbarna kan inte göra mer än vad de idag gör.

Fotbollen lever, och den ska fortsätta att sprudla. Den som ger oss så mycket, så mycket glädje. Jag lever för min klubb och runt min klubb. För en positiv och levande läktarkultur. Det hjälper inte att ta bort ståplats, strypa de fans som står där varje match. Man ska komma ihåg att de som gör sådana här saker inte är mer än 16-18 år och bara jävligt korkade. De är inte med i någon firma.

Att slå fast att fotbollen dör varje gång hjälper inte. Den positiva kraft som sköljer in över svensk läktarkultur kommer i slutänden att stå som segrare.

Det som händer utanför arenan lägger jag inga värderingar i, jag ser bara det som händer på läktaren och bryr mig endast om det. Det är inte farligt att gå på fotboll som många i media vill göra gällande.

Världens dummaste skåning bars ut 19.40 igår från Swedbank Stadion, han kommer få sitt straff, han kommer inte tillbaka. Låt oss hädanefter stå på våra läktare, sjunga älska såsom hata. Leva kulturen fullt ut men göra det med värdighet och respekt.

Tycker jag,
Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0