Skriva.

Att skriva är en dygd. Att skriva bra är ett resultat av timmars och åter timmars träning. Precis som med allt här i livet; vill du behärska det bra så gäller det att träna och underhålla skriften.

Jag kan inte säga att jag är speciellt bra på att skriva. Jag har vänner som skriver långt mycket bättre än mig. Men jag tycker det är roligt, och jag tränar hela tiden. Jag är lite som en division 3 spelare; Man tycker att det är kul och är hyffsad men man har varken tid eller ork att träna sju dagar i veckan.

Eftersom jag slår rekord på rekord i antalet besökare så är det visst några som gillar det jag skriver, det värmer enormt mycket. Jag är ingen perfektionist, jag gillar att blanda och leka med orden som ni säkert har förstått. En minimal form av Björn Ranelid fast blekare. När vi nu är inne på Ranelid så sa han en gång:

"Att leva är att simma från stranden jag, till stranden du, i havet vi"

Visst är den fantastisk? Livet handlar om det. Att simma i havet vi i jakten på Dig. I jakten på den stora lyckan, den stora vänskapen eller den stora kärleken. Varje dag försöker jag simma i havet vi, träffa männiksor och utbyta erfarenheter. En vacker jag kanske jag når fram till Dig. Jag hoppas i alla fall det.

Nu har jag inte mera tid för bloggen.

Hobbypoeten i gryningen,
Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0