Signerat Anderström.

Har haft mycket tid att skriva och ännu mer tid att fundera. Därför ska jag bjuda er på en hel del av mina tankar, funderingar och Anderströmska dikter:

Att vara ärlig mot sig själv, är att i samma stund vara ärlig mot andra. Att ljuga för sig själv, är att i samma stund ljuga för andra.
-
Tiden har sin egen gång, tiden är det enda som binder oss människor samman. För tiden är lika oavsett ålder, kön och etnisk bakgrund. Men tiden är inte rättvis, för den tar slut på olika tider.
-
Ensamhet är fint, tvåsamhet är glädje och tresamhet är dåligt. Jag är ensam och lycklig, jag leter efter den rätte och emellanåt kan jag ägna mig åt tresamhet. Men jag är alltid densamma, samma Jimmy.
-
Jag är hellre tjock och lycklig än smal och olycklig. Däremot jobbar jag på en kombination av dessa två hypoteser. Mitt mål är att vara fortsatt lycklig men smal. Då är jag hemma.
-
Pennan är mäktigare än svärdet sägs det. Ord är bättre än död säger jag. Varför kan man då döda med svärdet och bara skriva med pennan? Jo för att det är dit vi strävar, att pennan ska fortsätta verka och att svärdet ska veck.
-
Livet är för kort för att slösas bort. Livet är för kort för att tänkas tillbaka på. Liver är på tok för kort för att misshandla. Jag säger som en känd svensk författare sa det ”Här och nu”. Det vill säga lev här och nu, inte i dåtid och inte i framtid. Lev här och nu. Vem som sa det? Han som skrev den fantastiska boken Hemsöborna; A.S.
-
Många små glädjerop är bättre än ett enda stort.
-
Om du ljuger för en som ljuger kommer denne att fortsätta ljuga. Om du talar sanning till en som talar sanning kommer denne att fortsätta tala sanning. Om du talar sanning till en som ljuger kommer denne att? Just det, tillslut börja tala sanning.
-
Det finaste som finns, enligt mig, är att se två eller flera människor samarbeta och lyckas. Att tävla och vinna är ett kvitto på samarbete. Oavsett sport eller tävling.
-
Dynamiken i staden är stadens lycka. Stadens lycka är dynamikens tystnad och stadens liv. Stadens liv är det liv du lever tillsammans med andra. Att verka tillsammans är att verka för livet i staden.
-
Jag har sanningen till höger och bästa vännen till vänster. För när allt kommer kring så är det dessa två som räddar dig, som skyddar dig, som hjälper dig.
-
Människans liv är skört, människans minne är kort. Glöm det sköra i livet och lev det fullt ut! Ingen ånger, lär av misstag, blicka framåt, lev i nuet.
-
Du känner andra bäst genom dig själv. Andra känner dig genom sig själv. Lev inte ditt liv genom andra, du kan känna, men lev ditt eget liv och tänk på ditt bästa. Då kommer andra att tänka på sitt bästa och tillslut blir ditt bästa även den andres bästa.
-
Din början kan vara slutet på den andres. Tänk inte på att ditt slut kan vara början på den andres. Tänk att din början bara är din början, inget annat. Hur många saker har du börjat idag?
-
Vem säger att pengar är den största drivkraften? Vem har bestämt att den största drivkraften i världen kan mätas i dollar, euro eller kronor…? Jag säger att den största drivkraften i världen är gemenskap och glädje. Med dessa två kommer pengar per automatik.
-
Om viljan att vinna är större än rädslan att förlora har du ökat dina chanser att vinna med 100 %. Om du ändå inte vinner kan du stå där och säga till dig själv att du ändå försökte till 100%. Gräv en grop, lägg dig där och ta sedan stegen upp. Försök igen. Vinn. Våga.

Sådär ja. Tack för att ni läste det. Hoppas ni fann det intressant.

På återhörande,
Jimmy


Kommentarer
Postat av: Team Sympatex

Magiskt!

2011-07-13 @ 19:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0