Resa.

Jag kommer inte att skriva så mycket här de närmaste dagarna. Jag kommer att fortsatt ha semester så det blir ett inlägg lite då och då.

Jag är på mitt livs bästa resa och jag kommer ur den här stormen så jävla stark. Allt smått man inte uppskattade i livet tidigare har jag lärt mig att uppskatta. Vi har det förjävla bra i Sverige om vi har tid att tänka efter. Och det har vi, tid att tänka. Vi tar oss den tiden för vårt eget måendes skull.

Jag har haft två veckor att tänka och reflektera i lugn ch ro. Och jag har kommit fram till en slutsats. Pengar är bara ett redskap. Lycka är ett tillstånd av glädje och omtänke, av ödmjukhet och av (i rimliga portioner) generositet.

Att vara hockeytränare är ett privilegium få förunnat. Jag älskar verkligen mitt jobb och när folk säger till mig att jag ska satsa så har jag bestämt mig för att just satsa på den här karriären. Den dagen jag slutar ska jag kunna stå där och säga till mig själv; Jag vågade till 100%!

Ikväll missar jag absolut inte Sverige-Japan. VM som VM, går Sverige långt är det roligt oavsett sport eller kön.

Att ha en dialog är som att skita i toaletten, självklart för många men för vissa är det inte normalt. Mitt mål är att alla ska skita i toaletten.


Efter duschen. Vem tror ni ordinerade den? Just det, han längst till vänster ;)


Jimmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0