Allt är så lätt när man bara behöver titta.



Och inte agera. Jag får ofta höra hur jag skulle gjort mitt jobb annorlunda. Det ringer folk som tycker jag gör fel. Visst, jag gör massor utav fel. Jag kan ta rätt beslut likaväl som jag tar fel. Men där och då när jag har 130 i puls gör jag det som känns rätt för mig just i denna sekund. Därefter utvärderar jag resultatet och gör forhoppningsvis inte samma fel igen.

Det är så lätt att tycka. Det är så lätt att styra när man inte behöver göra något aktivt. Inte fan sitter jag på Ditt kontor och säger hur du ska sköta ditt jobb som riksbankschef bara för att jag läst lite ekonomi på gymnasiet. Om jag gjorde det, vore jag en idiot.

Man måste lita på att folk som är anställda att göra ett jobb faktiskt gör det så gott det går. Jag och Hasse har 35 killar vi ska göra det så bra som möjligt för.

Inte fan går jag fram till cockpitten och vill styra planet när det är lite turbulens(?). Då vore jag en idiot, för han gör ju sitt jobb och blir bara sur om han får höra av någon som inte är i närheten så skicklig som honom att han minsann gör ett dåligt jobb.

Jag är inte bäst, jag är långt ifrån bäst. Men jag vill bli... Jag är ödmjuk och lyhörd för annars kommer man ingenstans i den här världen i allmänhet och i mitt yrke i synnerhet.

Påminner återigen om F.S. kloka ord: "Var dig själv så löser det sig!" I alla fall så kommer du långt.

Jag tar min väg, du tar din. Så utvärderar vi runt 60 vem som är lyckligast :)

Nattord,
Jimmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0