Kungen, Gud, Frälsaren. You name it.




Peter Forsberg är magi ut i fingerspetsarna. Han tränar med Avs och en comeback ligger nära till hands, annars skulle han inte åka över dit och träna. Man ska aldrig räkna ut kungen, den största av alla tider tillika min husgud och stora idol. När Peter har pucken reser sig alla mina hår på kroppen, det är poesi.

Avs har gått tungt några år, men med ett par riktigt bra drafts har de kommit på fötter igen. Sett ett tiotal matcher iår och är impnerad av de unga spelarnas mod och lugn på isen. Duchane är ett föredöme och en framtida storstjärna. Med Fleishmanns fruktansvärda skada (proppar i båda lungorna) är Peter välkommen i framförallt PP. En Peter i form är fortafarande en spelare i absoluta världsklass. Enligt uppgifter så ser han rapp ut, kan bli en kul vår trots allt för Avs.

Kolla lite klipp på youtube. När han var som bäst, då var han ta mig fan bäst!

Såg klart på spåret ikväll. Tog två resor och en del frågor faktiskt. På spåret är fan det man längtar efter i de tunga arbetsveckorna, vilket fantastiskt program det är. Blev mycket impomerad av Adam Alsings kunskaper. Han framstod faktiskt som sympatisk, trots att folk viskat annat i mitt öra. Men så är det väl med tv-kändisar. Vem vet vad de gör när kamerorna slocknat?

Imorgon är det knega som gäller, hela dagen. Börjar min tjänst som vikarierande idrottslärare på gymnasiet. Blir en stor utmaning som jag ser fram emot med tillförsikt den här gången.

Vi hörs,
Jimmy








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0