Bra dag.

Två timmars sömn inatt, inte optimalt men det får gå. Somnade vid fyra och klockan ringde sex. Bra hockeygympass och ett bra eget pass efter. Vidare ner till skolan för lunch och möte.

Bra möte, jag har fått lite utökade arbetsuppgifter på gymnasiet för en tid framöver. Båda idrottslärarna är sjukskrivar så jag och Lyfors (fotbollstränaren) ska vikarie på obestämd tid. Ska bli roligt, fick ju känna på det när Jocke var i Miami. Jag ger mig själv okej i betyg den gången, inte mer. Den här gången är jag varm i kläderna och inte nervös, så det kommer bara bli kul.

Igår var jag i fina Husby ishall och kollade division 3 hockey. Kista-Bajen Fans 0-6. Spel mot ett mål, bajen gick fullt första perioden och de resterande två lekte de bara av sig. Kul att se spelförståelsen och pucktempot i division 3 som de flesta division 1 lagen inte är i närheten av. Nästa år är det division 2 (med största sannolikhet). Då kan det behövas nån till ung hungrig spelare, så knallar man hem även den serien. Ser hur som helst väldigt positivt ut. Förhoppningsvis får man nån gång i framtiden stå i det båset.

Hur kan man inte förstå humor? Det är helt obegripligt hur innebandyspelarna reagerade på Wikegårds så fantastiskt geniala inspel på idrottsgalan. Hur kan man tända på alla fyra? Jag förstår att innebandyspelare får höra det ofta, att det inte är en sport. Men spänn av, ta det med en nypa salt. Se det för vad det är, humor. För er som inte sett det, kolla youtube, era jävla bowlare.

Har sett dokumentären Road to winter classic två gånger nu. Mycket, mycket välgjord och bra. Kul att två NHL lag kan vara så öppna. Om de kan vara det, varför kan inte svenska föreningar det? Det roligaste måste ändå vara domarnas inställning och spelförståelse på isen. Här får man inte säga ett ord utan att händerna åker i sidan, där rinner det bara av dem eller så svarar de med samma ord tillbaka. Helt rätt enligt mig. Svenska domare bör köpa sig en säck med fingertoppskänsla.

Pappa party,
Jimmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0