Peters avsked och mycket mer.

Det höll inte den här gången heller, och nu önskar jag Peter lycka till med allt han kommer ta sig för i framtiden. Han var en så in i helvete bra hockeyspelare, han kommer vara så in i helvete bra på allt annat han kommer göra också. Peter Forsberg har en inställning och en hunger att vinna som är sällan skådat. Han är och kommer alltid att vara min största förebild inom svensk hockey. Många tycker hans comebackförsök är pinsamma, jag tycker att det är ett bevis på att han verkligen älskade, och ville tillbaka till, hockeyn.

Det finns så många saker man kommer komma ihåg; Straffen i Lillehammer, solomålet mot Finland, OS gulden, VM gulden, hans insatser för Colorados båda Stanley Cup. Hans passningar och hans passion.

Tack för minnena, och tack för att du gav oss många fina stunder att prata om. Du är Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna, det kommer ingen fot kunna ta ifrån dig.

-------

Veckan har förlöpt på ett fint sätt, känner mig på ett strålande humör just nu. En sak har varit jobbig, men hockeyn har funkat riktigt bra. Jag känner mig trygg i allt jag gör och jag känner att jag ar spelarnas förtroende. Jag tror på mig själv helt enkelt, vem ska annars tro på mig om inte jag gör det?

Oerhört kul att vara med och bidra till UF företagen i skolan. En omväxling till det jag gör annars som jag verkligen mått bra av, och på måndag bär det av ut till Älvsjö för UF mässa. 

Igår tog 96orna andra raka segern. Vad det beror på? Hårt och långvarigt jobb som nu börjar visa sig. Jag har sagt det hela tiden, tålamod. Mitt sätt att spela tar ett tag att sätta sig, men när det väl sätter sig tror jag att det kommer att ge resultat. Något jag fått ett kvitto på nu. Kul.

BJ 1 åker till Enköping igår utan våra fyra bästa poänplockare. Och som vi spelar. Vilken passion och glöd vi visar upp. De två första perioderna är det bästa jag sett er göra. Tyvärr ger vi Enköping chansen i tredje genom ett antal utvisningar men 5-5 borta med de förutsättningarna vi hade kan inte vara annat än MVG. 

Ikväll river vi av två träningar, först J20 sen J18.

What else you gonna do on a friday night? Sit in yor armchair wank off for pop idols? I know what I wanna do, Vallentuna ishall. Fucking love it!,

Jimmy

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0