Nu drar jag igång skrivandet igen!




För er som väntat, nu drar jag igång igen! Sitter på min arbetsplats och gör diverse pappersexisis samtidigt som ljuv musik strömmar ur mina hörlurar. Just nu; Lars Winnerbäck- Under månen.

Haft fruktansvärt mycket att stå i på sista tiden. Tre-fyra hockeylag att träna, hockeygymnasiet, vikarejobb på skolan vad det gäller både ekonomi och idrott. På det ska man försöka ha lite fritid och få ihop den spillra av ett forna socialt liv, inte det lättaste. Tittar på mycket hockey för att hela tiden utvecklas, försöker koppla bort arbetet men det är svårt.

Bloggen är en plats jag går till när jag känner att jag vill skriva och när jag har något i huvudet som vill ut. Har inte känt skrivlusten på ett tag men nu börjar den smyga sig på. Min poesi har legat på is och romanen ligger fastfrusen i Vallentunasjöns massiva isblock.

Framåt våren, när isen smälter, när den tuffa säsongen är över ska jag åka till ett tyst ställe, helt själv och bara sätta mig med en kall brown ale och bara njuta. Skriva och rensa tankar och bestämma vad jag ska göra nästa säsong. Reflektera över det som var både det värsta och bästa året i mitt liv. 2010 var till en början ett helvete och tillslut himmel, det livet handlar om va? Har ett par erbjudande från olika delar av Sverige, men just nu älskar jag att jobba för Vallentuna och jag är inställd på att fortsätta. Men vem vet var jag hamnar?

Ikväll är jag ledig för första gången på 3-4 veckor. Har nästan glömt bort hur det känns, vad gör man när man är ledig nu igen?

Måste väl någonstans också kommentera fotbollens "januarifönster" och den största bomben:
Torres till Chelsea, grattis Liverpool. Skulle inte vara det minsta ledsen, så mycket skadad som han varit. Vad har han egentligen tillfört förutom ett par mål här och där? Andy Carrol och Luiz Suarez kommer bli minst lika bra, om inte bättre. Men egentligen bryr jag mig inte vad som händer i Liverpool förutom att man hör farsan tjata om det. Det är väl inga hemligheter att mina sympatier ligger hos två lag i världen, Hammarby och Man U.

Hör ni sången Liverpool? Ni kommer aldrig vinna ligan, aldrig.

En vanlig dag på jobbet:



Han hade inte samma åsikt som jag angående både tre och tolv situationer. Tyvärr har vi haft lite otur med orutinerade domare iår, speciellt i U15 serien. Men det är bara bita i det sura äpplet och kämpa vidare. En sak ska ni lära er; argumentera inte med en ishockeydomare.

Se där ja,
Jimmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0