Jaget för laget.

Efter att ha läst rubriken tror ni att jag är en idiot. Alla tränare har i alla tider bankat in i våra huvuden att ikväll är det laget före jaget. Inget fel i det i och för sig, men jag ifrågarsätter dess innebörd och väljer att vända på det.

Laget före jaget innebär att det är laget som är i fokus, inte individen. Och det stämmer i den mån att jag skiter högaktningsfullt i vem som gör målet eller assisten så länge laget vinner/presterar.

Det innebär också, i samma stund som det sägs, att många individer försvinner i laget. Eftersom laget är viktigast så kan individen gömma sig. Vad behöver vi för att få ett fungerande lag?

Jo vi behöver individer, vi behöver jag! För att laget ska lyckas krävs att jaget tar ansvar. Att alla individer i en grupp drar sitt strå till stacken. Att alla individer kommer förberedd.

I min värld är det jaget FÖR laget. Inte laget före jaget...

Jimmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0