I ett vinterland.

Bloggandet duggar inte tätt, jag vet. Av någon anledning glömmer jag, har inte tid eller struntar i det. Även fast jag vet att jag mår förbannat bra av att skriva några rader här.

Jag befinner mig långt upp i Sverige för tillfället. Jag är nämligen i Luleå sedan i tisdags. Jag kände att det var dags för en vit,kall, härlig och fridfull jul. Jag har en veckas ledigt på hela året och den var jag tvungen att utnyttja. Alldeles för länge sedan jag var här. Det finns som inte tid egentligen, men nu tog jag chansen även fast jag är en man som håller traditioner i vanliga fall.

Övriga släkten som jag vanligtvis firar jul med hade inga invändningar och det tackade jag å det vänligaste för. För det blev en mycket trevlig julafton. Och dagarna innan har varit fantastiska, så kommer även dagarna efter att bli. Att bara vara ledig, ta det i sin takt och slappna av har varit ovärdeligt skönt. Ni borde prova.

Jag är en enkel man, behöver inte en utlandsresa eller dyra festnätter för att må bra och hitta ny energi. För mig räcker det med en vecka i Luleå. I framtiden skulle jag kunna tänka mig att bo här, faktiskt.

Julklapparna jag fick var till stor belånhet. Jag är en enkel man även här. Mest nöjd blev jag över att få boken "Jag är Zlatan" och ett hemmagjort armband. Egentligen är jag mer av en givare, tycker det är roligare att ge än att få. Att få se glädjen i de andras ögon är fantastiskt.

Nu tänker nån säkert; "vilket jävla skitsnack". Men det är sant. Man växer, mognar och hittar nya saker som är viktigt i livet.

För att återknyta till "Jag är Zlatan". En dag vill jag skriva en bok som heter "Cirkus Anderström". Det ska stå om hur jag spelade hockey inomhus med hemmagjorda puckar av pappas snusdosor. Hur jag¨åkte inlines ute och lekte att jag var Ulf Dahlen. Hur jag ville vara den där coola killen som fick alla tjejer men var för ful för. Hur jag växte upp och blev en relativt säker och självständig man med ett SM-Guld i ishockey. Nej nu svamlar jag...

Måste skryta lite också när jag ändå är igång. Frågesport efter julklapparna igår. Jag och Simon plockade såklart hem den. Satte spiken i kistan med min oerhört onödiga kunskap om att det endast är 12 kvinnor som fått nobelpriset i litteratur (borde varit 13!). Kan vara så att det fastnat för att det är ett aktuellt ämne. Länge leve Tranströmmer!

Juldagen har tagit ett fast grepp om söndagen. Simon sover, jag har varit uppe sen åtta. Jag är pigg, han är trött. Kan inte klandra honom, killen jobbar fan 24 timmar om dygnet emmelanåt. Om nån timme ser vi Lasse Åbergs nya skapelse, kan bli skoj.

Tips; En vintersaga, lyssna och njuuuut!

Vi säger så, Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0