Det är dagarna som går...

Olustigt det som skedde på Vallentuna Gymnasium igår. Det får mig att fundera på vad för samhälle vi egentligen lever i. Vilket samhälle vi skapar för varandra att leva i. När en 17 åring blir knivhuggen utanför entren till sin skola är det något som inte står rätt till därute. Jag vet, det är den verkligheten vi lever i idag. Men jag kan inte låta bli att förkasta och se ner på den.

Oavsett vad som föregick den här händelsen, vad 17 åringen gjort eller inte gjort, är det förkastligt. Ska vi och våra barn behöva växa upp i den här miljön?

Den stora frågan är såklart; vad ska man göra åt den våldsamma utveckling vi ser hos framförallt unga människor i dagens sverige i allmänhet och stockholm i synnerhet.

----------------------

Dagarna går. Tiden springer iväg och det är så mycket som jag måste hinna med. Framförallt vill jag koncentrera mig på hockeyn och skolan. Hockeyn tar mycket energi, det är ingen hemlighet. Samtidigt måste jag hitta energi till att ta tag i pluggandet. Det är vad jag jobbar med just nu. I helgen blir det till att tokplugga, och till att vinna några matcher.

Med en något bitter accent i tonen säger vi så för nu,
Jimmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0