Där fick man för att man tänker på miljön.

Egentligen gillar jag att åka tåg, det är rofyllt och mysigt på något sätt. Man är där man är och man är själv med sina tankar. Jag brukar kunna lösa många av mina problem på tåget. Det går inte att stressa på ett tåg, det är inte lönt.

Men idag är det ett helvete. Jag gillar inte nattåg alls, jag kan inte sova. Jag är påväg hem från Luleå. Jag ska åka 15 timmar tåg. Man kan flyga på en. Jag måste vara dum i huvudet.

Till råga på allt är tåget såklart försenat. Det fanns inga andra alternativ än nattåget idag. Dr fick man för att man försökte hjälpa miljön på traven.

I övrigt är jag inte bitter alls. Jag är utvilad och i ett bättre skick än när jag åkte upp. Jag är oerhört sugen på hockey och jag älskar tanken att jag snart får vara med grabbarna igen.

Jag tror man behöver såna här brejk ibland. För att hitta lusten, energin och suget igen. Precis som alla andra arbetare. Spelar ingen roll om ens jobb är det roligaste som finns. Ibland behöver man tid för reflektion och tanke i en lugn miljö.

Några dagars träning och sedan nytt uppehåll på fyra dagar. Det ser jag inte fram emot, nu vill jag köra! Plus att jag inte alls vet vad jag ska ta mig för på nyårsafton. Den mest överskattade dagen på året. Det blir nytt år oavsett om jag super skallen av mig eller inte. Trevligt med middag i goda vänners lag, men resten kan jag hoppa över.

Ni ska inte tro att jag är tråkig, inte heller att jag bangar på en bra fest. Det är snarare hysterin och det ständigt sökande efter "det perfekta nyåret" som stör mig. Ta det som det kommer, säger jag. Uppskattar det lilla.

Om jag skulle lista en rad egenskaper jag värdesätter hos en människa skulle de viktigaste vara: Ödmjukhet, vilja, jag vågar vara mig själv och glimten i ögat. Finns alldeles för många där ute som försöker spela ett spel, låtsas att dem är förmer och överlägsna andra. Varför? Helt jävla obegripligt! Sanningen hinner alltid ikapp. Då är det bäst att ha den som sin vän. Ni kanske minns? Sanningen till vänster och din käraste vän till höger.

Nej nu har jag orerat färdigt för inatt. Hungrig, less och glad på samma gång. Natt!

Jimmy



Trackback
RSS 2.0