Första veckan på jobbet.

Så var tiden äntligen här; vi skulle gå på is. Det som en hockeyspelare och hockeytränare längtar efter hela försäsongen. Det var lite rostigt här och var men på det hela taget så var jag och Hasse nöjd med första passet.

Veckan förlöpte på ett mycket trevligt sätt. I takt med att ispassen avlöste varandra. Bitar börjar redan nu falla på plats men framförallt är vi nöjda med energin, intensiteten och farten hos killarna. Det här kommer bli bra.

Varvat med juniorerna så körde jag även U16 så jag hann med en 15 ispass på en vecka.

Skolan är igång. I måndags hade vi en liten kickoff som var trevlig. Vi vandrade runt på Södermalm med en guide och fick lära oss om Stieg Larsson och hans förehavanden. Kvällen avslutades på en trevlig resturang med vin och middag. Igår var jag och fotbollstränaren Uffe på möte gällande idrottsinriktningen och rätade ut en del frågetecken gällande Jan Björklunds nya skola.

Idag har jag gått runt och fyllt år. Inget speciellt att fylla 22. Bara ett år närmare de berämda 30. Jag är nöjd med dagen och de gåvor jag fick.

Nu ska jag återgå till att arbeta vidare med ett litet projekt jag har. Vi hörs mina vänner.

Glöm aldrig att det finns folk som gör allt för dig.

Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0