Summering, bättre sent än aldrig.




Jag glömde er igen, hur ska ni kunna förlåta mig?

Här nedan får ni en kort summering av kvalet till J18 elit som gjordes av Vallentuna hockeys VD. Vi kom trea, något som jag är relativt nöjd med. Kanske skulle tagit någon poäng till men på det hela taget, utefter förutsättningarna så gör vi ett starkt kval.



Säsongen med J18 har varit precis allt i ordets rätta bemärkelse. Vi har spelat bländande hockey, varvat med mindre bra insatser. J18 2 har krigat trots skrala resultat, det visste vi. Lärdomen som vi tagit har varit nyttig, försvarsspelet har börjat sätta sig. Vi blickar nu fram emot en ny säsong med två stycken elitkval i bagaget, många spelare har fått lite rutin och erfarenhet med sig som kan visa sig vara ack så nyttig framöver.

Säsongen med 96 kan sammanfattas på samma sätt. Höga toppar och djupa dalar. Men i 96 har vi vunnit en stor seger, vi har blivit ett lag och vi har blivit ett hockeylag fyllt av seriösa hockeyspelare. Det var mitt mål och det har vi lyckats med. Vi tänkte ta några veckors semester men spelarna tjatade att de ville starta fysen, då har man lyckats va?

Nästa säsong ja; jag har bestämt mig för att stanna i vallentuna ytterligare minst ett år. Om nu inget oförutsett inträffar. Vi har startat en resa och jag vill vara med att ta den båten i hamn. Trots anbud från olika delar av sverige så väljer jag alltså vallentuna. Känns bra att ha bestämt sig. Jag kommer fortsatt ha hockeytränare som yrke vilket jag värdesätter då jag kan lägga all min tid åt att utveckla mig själv och andra samtidigt som jag pluggar på distans och förhoppningsvis fortsätter mitt arbete med gymnasiet.

Säsongen har redan startat, jag och Hasse Persson jobbar stenhårt för att få spelarna i det skick vi vill ha dom, både psykiskt och fysiskt. Vallentuna hockey ska bli det naturliga valet igen. Inte förglömma är 96ornas fystränare Johan Halvarsson som lägger den gysiska grunden för det vi ska göra på isen.  

Som sagt, jag ser med tillförsikt fram emot nästa säsong. Ska bli fruktansvärt kul att fortsätta det här jobbet som jag också redan sagt.

-----------

Nog om det. Nu kommer våren, och Hammarby Fotboll med den. Måndag it is, i södertälje. Nu kör vi bajen, vi SKA upp.

Annars är det som vanligt. Jag jobbar hårt, hämtar energi när jag kan. Nu är det läggdags, imorgon är det hockeygym på schemat.

Hörs.

För att inte tappa lusten krävs lust. Lust fyller dig, fyller mig, fyller oss. Lusten att göra någt bra, lusten att uträtta något. Lusten att överleva. Lusten att leva. Om du erbjuder mig lust ska jag ge dig det tillbaka, tusen gånger. För att tappa lusten krävs inget.

Jimmy


Kommentarer
Postat av: Lampish

Shiiiit vad du känns som en riktig hockeytränar gubbe. Otroligt kul o se :) Keep it up.

2011-04-13 @ 10:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0