Nyköping.

Nattens matcher gick som jag räknat med. Kommer nog trycka in en del rätt på min "rad".

Imorgon är det tidig uppstigning, hockeygym på schemat. Framåt 13 bär det av till Nyköping och säsongens sista turnering. Det är ett blandat 96-95-94 som åker och det ska bli kul att möta lite lag utifrån, bland annat Sparta Prag och Furuseth från Norge. För er som är intresserade att följa så kommer jag lägga ut lite rapporter löpande under helgen, ur tränarsynpunkt.

Färjestad kör över Skellefteå med 4-1 i matchen och i matcher. Jag är imponerad, att kunna vinna ett sm-guld som favorit är stort. FBK har verkligen maximerat sitt lag över hela säsongen och är mer än värdiga mästare. Fan, det luktar ju vinnare i väggarna uppe i Löfbergs lila. Snacka om vinnarmentalitet i "familjen" från Karlstad.

Annars har jag inte mycket att skriva hem om idag. Lugn dag och träning på kvällen. Kontraktet med Vallentuna nu klart. Skönt med arbetsro. Jag är mer än nöjd med de ekonomiska villkoren och det ska bli spännande att försöka bygga från grunden igen. Något jag gjort förut och vet att jag behärskar. Hasse Persson blir en fantastisk förebild att följa på nära håll.

Hörs då.

En vimmelkantig blogglooser från stockholms otyngsta förort,
Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0