Ett blandat inlägg.

Eftersom jag inte har överdrivet mycket tid att skriva numera så kommer det bli en del luckor mellan inläggen. När ni väl får ett får ni njuta av det, eller inte.

Turneringen i Nyköping gick över förväntan. Vi vann fyra, spelade en oavgjord och förlorade två matcher. Spelet var stundtals en fröjd att se och den psykoligaska utvecklingen var kul att se. Jag gjorde en markering på söndag morgon vad som är okej och inte okej när man representerar Vallentuna hockey som jag hoppas samtliga nu förstått. Jag ser framtiden som mycket ljus, om vi kan hålla den här höga nivån på träningen och den här glädjen för att träna stenhårt.

-----------------------------

Ikväll tar vi supporterkulturen till ännu högre höjder. Från kl 17.00 kommer den nya föreslagna organisationen för Bajen Fans att finnas på plats i tunneln nedanför trappan mot norra. Det kommer bjudas på souvenirförsäljning, musik och bokförsäljning. För dem som är intresserade att vara en del av den fortsatta sattning Bajen Fans nu kommer att göra finns det möjlighet att bli medlem. Ses i dynamiktunneln.

Sen hoppas jag innerligt att spelarna har förstått vad som krävs för att ta sig tillbaka till allsvenskan. Det håller inte längre att alibikämpa och låtsatsspringa. Nu är det kriga som gäller, och en eeeeeeeeeeeeextremt tydlig matchplan som Tony skulle sagt. Vi kommer ge allt på läktaren, så som vi gjort och alltid kommer göra. Nu är det upp till er spelare att också göra allt på planen så kanske det här kan bli en trevlig fredag.

Dåtid.Nutid.Framtid.Förevigt Hammarby.

-----------------------------

Dags att summera den första omgången av Stanley Cup och mitt tips:

East

Washington Capitals-NY Rangers Mitt tips: 4-1 Resultat: 4-1

Ja vad ska man säga? Bullseye! Blev precis som jag förutspått. Rangers vann sin första hemma sen tog det stopp.

Philadelphia Flyers-Buffalo Sabres Mitt tips: 4-2 Resultat: 4-3

Blev aningen tajtare än jag trodde. Buffalo vann en match mer än jag tippade, men till slut föll flyers tyngd avgjörande.

Boston Bruins-Montreal Canadiens Mitt tips: 4-3 Resultat: 4-3

Återigen; Bullseye! Boston något bättre och vann en mycket tajt matchserie med 4-3.

Pittsburgh Penguins-Tampa Bay Lightning Mitt tips: 4-3 Resultat: 3-4

Aj, aj. Första felet. Men jag la in en brasklapp när jag tippade. Grundade mitt 4-3 till pens på att Crosby skulle göra comeback, något som inte hände. Kunde lika gärna blivit pens med 4-3 men Tampa imponerade under sista matchen och vann den med 1-0. Pens tappade som bekant 1-3 till 4-3. Med Malkin och Crosby hade det förmodligen gått annorlunda, men det får vi aldrig veta.

West

Vancouver Canucks-Chicago Blackhawks Mitt tips: 4-0 Resultat: 4-3

Ojvoj. här var det nära att mitt andra fel. Förutspådde en "svep" av tvillingarnas lag. Det var nära, med ledning 3-0 i matcher. Sen smög det sig in vad jag skulle gissa var lite slutspelsnerver och det var oerhört nära att Vancouver fick plocka fram golfklubborna i förtid. Det löste sig tillslut men det krävdes förlängning i den sjunde matchen för att få fram ett avgörande.

San Jose Sharks-Los Angeles Kings Mitt tips: 4-1 Resultat: 4-2

Inte mycket att orda om. Kings vann två matcher, något jag skrev först: "Två matcher tar de dock, sen är det färdigt och dags att plocka fram golfklubborna." men sedan ändrade i mitt tips. Dumt, annars hade det varit ännu en bullseye. Sharks vidare, och jag fick in ännu en matchserie.

Detroit Red Wings-Phoenix Coyotes Mitt tips: 3-4 Resultat: 4-0

Ja, vad fan ska jag säga? Jag var helt fel på det. Att Phoenix skulle vika ner sig så radikalt hade jag inte ens drömt om i mina vildaste fantasier. Hatten av för gubbarna i Detroit. Jag ber om ursäkt, hoppas ingen spelade på att Phoenix skulle ta sig vidare. Då är jag skyldig er en.

Anaheim Ducks-Nashville Predators Mitt tips: 3-4 Resultat: 2-4

Som jag sa, två riktigt bra lag som möttes redan i den första omgången. Anaheim lyckades inte riktigt få till sin offensiv mot Predators ruggiga defensiv, Rinne är helt fantastisk. Nashville vidare, precis som jag trodde.

Summering

Fick med sex av åtta lag. Pittsburgh var en hårsmån från att gå in. Det var också den matchserien jag var osäkrast på. Detroit, den ber jag om ursäkt för. Annars var jag ganska så rätt på det. Nu ska vi se om vi kan få in några kvartsfinaler också.

East

Washington Capitals-Tampa Bay Lightning 4-2

Det blir conferencefinal för Caps iår. Tampa har lite mer att ge men Washington är bättre och ska vinna det här utan att behöva spela sju matcher.

Philadelphia Flyers-Boston Bruins 4-3

Det här går nästan inte att tippa. Två lag som i sina bästa stunder skulle kunna ta hem hela cupen. Det kommer bli jämt, men jag grundar mitt tips på att det går till sju matcher och att Flyers där har favör i form av hemmamatch.

West

Vancouver Canucks-Nashville Predators 4-2

Hade det inte varit för Vancouvers kollaps mot Chicago hade jag gått på 4-1 eller 4-0 igen. Men de har visat att de kan darra, så därför ger jag Nashville två matcher. Över en serie på sju ska Canucks vinnad det här, men inte utan att få slita.

San Jose Sharks-Detroit Red Wings 2-4

Jag får revidera min åsikt om Detriots lagbygge. Trodde inte att de skulle ta sig hit ens. Efter att ha sett San Jose förlora två matcher mot Kings och Detroit helt sonika köra över Phoenix så kan jag inte annat än lägga mina pengar på de röda vingarna från bilstaden.

Där har ni mitt nya tips. Place your bets.

------------------------

Allt för nu vänner, vi hörs.

Jimmy






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0