Blir en sen men trevlig natt.

Vad ska man orera kring idag då? Fan vet. Förutom att det känns mycket bra just nu. Enda smolket i bägaren är att jag inte hittar min bankdosa, det gillar inte telenor märker jag. Blir bankbesök imorgon. Vem ville veta? Ingen förmodligen.

Sen natt ja, varför? Stanley Cup inleds med två trevliga matcher och en mindre intressant i mina ögon. Först en period Pittsburgh-Tampa Bay, sedan blir det Caps-Rangers för hela slanten. Får se hur länge man orkar kriga uppe men ett par perioder ska man nog orka.

Eftersom jag är en sjuk sportmissbrukare i allmänhet och hockeymissbrukare i synnerhet ska jag ge er mitt tips gällande åttondelsfinalerna i Stanley Cup:

East

Washington Capitals-NY Rangers 4-1

Caps har lärt sig sin slutspelsläxa. Rangers är absolut inte oävet men de får det svårt. Rangers vinner sin första hemma sen tar det stopp.

Philadelphia Flyers-Buffalo Sabres 4-2

Flyers är så djävulsk jobbiga att möta. De bara maler och maler tills köttbiten är så pass mör att man kan kasta in den i munnen och äta upp den. Men ett smart spelande Buffalo snor åt sig två matcher på inspiration men över en sjumatchersserie har de egentligen inget att sätta emot.


Boston Bruins-Montreal Canadiens 4-3

Ett orginal sex möte som kan sluta hur som helst. Jag går på att Boston varit något vassare och starkare under säsongen. Tyvärr har de en tendens att vika ner sig i jämna matcher. Så Montreal är inte uträknat, men lite för svaga.

Pittsburgh Penguins-Tampa Bay Lightning 4-3

Jag gamblar. Utan Crosby är Tampa ett starkare lag. De spelar ett fantastiskt 1-3-1, en fälla pens klev i sist lagen möttes. Men med Crosby tar de hem det, inte utan att behöva jobba. Stamkos, St. Louis och Vincent L kan mycket väl ställa till det för Bylsmas krigare. Kan sluta hur som helst men jag tror på en Crosby comeback och en Crosbyeffekt.

West

Vancouver Canucks-Chicago Blackhawks 4-0

Jag sticker ut hakan och säger att tvillingarna sveper över regerande mästarna på ett bekvämt sätt.

San Jose Sharks-Los Angeles Kings 4-1

Eller 4-0. Kings utan Kopitar kommer inte att bli någon svår nöt. Kungarna ramlar i stilla havet och blir hajmat. Två matcher tar de dock, sen är det färdigt och dags att plocka fram golfklubborna.

Detroit Red Wings-Phoenix Coyotes 3-4

Gubbarna har gjort det fantastiskt bra såhär långt. Men med en usel målvakt i Howard och Zetterberg skadad så tror jag faktiskt att Phoenix plockar hem den här serien. Coach Tippet kommer att coacha hem det här. Vilken coachmatch vi kommer att få se, Tippet mot Babcock. I övrigt en rätt intetsägande serie.

Anaheim Ducks-Nashville Predators 3-4

Trist att de två lagen med störst skrällpotential går mot varandra redan första omgången. Nashville ser liiiiite starkare ut. Men inte att förglömma är Anaheims offensiva vapen i Sällene, Perry och Getzlaf. Anaheims anfall är ligans bästa men Nashvilles försvar är ligans bästa. Pekka Rinne är en fenomenal målvakt, det kommer fälla avgjörandet.

Någon som är villig att sätta emot?

-------------------------------

Imorgon; Ledig fram till 18.00. Nu blir det lite FM, sen härliga Lord Stanleys turnering.

Jimmy




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0