Vad skönt att jag slipper bli 21,

För ögonen svider, och hjärtat bränns.

Rockbjörnen. Sveriges kanske finaste musikpris eftersom det är du och jag som röstar, och artisterna är både fulla och glada. Musikelitens firmafest nummer två. Oscar Linnros sopade hem två välförtjänta björnar. Kan inte minnas senast en artist gjort ett sådant genombrott. Helt fantastiskt egentligen. Gå från ett hygglig duo (snook), till att bli helt jävla fucking briljant. Hatten av Oscar och keep it up.

Kvällens andra snackis blev såklart Lars Winnerbäck. Han tog hem sin sjätte björn (årets manliga liveartist) helt välförtjänt. Men han har nu bestämt sig för att ta en paus, en timeout från sitt spelande. Synd på så rara ärtor kan jag tycka. Är ingen hemlighet att jag dyrkar Lars, så tills vi ses igen får jag lyssna på hans helt enkelt utsökta skivor. 

EM-kval ikväll. Kan inte tycka annat än att det är helt rätt att köra på Wernbloom. En spelartyp som behövs i ett svenskt landslag. En spelare som kan springa hur mycket som helst, som vinner boll varsomhelst och som inte gnäller på det. Han älskar att spela så. Kim är en lirare, ingan gnuggare. Taco-Anders är given efter skottlandsmatchen och det är, tyckert jag, först och främst honom Källström konkurrerar med. Anders och Wernbloom kompleterar varandra på ett utmärkt sätt där Wernbloom gnuggar och Anders fördelar. Wernbloom är i min bok gjuten i en svensk startelva. Känns tryggt att vi hädanefter går tillbaka till debatten "Anders vs. Kim".

U-21 ligger under i halvtid mot Israel efter ett mycket vackert mål. Släng in Hallenius i paus. Va? Inte med? Nej just det, spelar man i Hammarby är man ju automatiskt diskad från allt vad landslag heter.

Hade vissa tankar på att dricka nån öl ikväll men de planerna grusade. Känner mig fortfarande hängig och har frossa. Blir till att vara hemma, kolla på fotboll och dricka fanta utan rosé.

Vi hörs senare gott folk. För övrigt går skolan riktigt bra!

Kristallen ikväll, ett måste för en soffpotatis som jag.



Saknaden är enorm,
Jimmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0