Utbildning.

Blir allt viktigare. Jag kan inte nog betona vikten av att ha en bra utbildning att stå på. Även om du inte jobbar med det som du har utbildat dig till så är det en trygghet att falla tillbaka på. Så dagesn tips till er är att utbilda er, förkovra er, lär er nya saker. Och med det menar jag inte bara att läsa kurser eller programm på universitet utan lär av era medmänniskor och ni som kan; våga lära ut.

Erfarenhet är ett ord jag tycker används fel i vissa sammanhang. Jag kan inte på mina händer räkna de gånger jag har fått höra "han är för ung" "han har för lite erfarenhet" osv. I min bransch är det väldigt konservativt. Man ska ha "lång erfarenhet" för att bli accepterad. Men hur får man erfarenhet om man aldrig får chansen? Sen när började ålder spela in i hur stor kunskap man har om sitt område. Jag kan gladeligen lyssna och lära mig av en person som till och med är yngre än jag om han eller hon har något vettigt att komma med och har kunskap. Sluta vara så åldersfixerade och se till personens faktiska kunnande och till personens vilja att lära sig. Först då kan personen i fråga få erfarenheten som behövs.

Så till er som sagt att jag är för ung: Jag är ung. När blev det en nackdel att vara ung, hungrig och engagerad? När är man "för" ung? När blir man lagom gammal? Ser det istället som något positivt. Men som sagt, i vissa branscher mer än andra är åldersfixeringen brutal. Inget jag kan göra åt, vi unga kan bara göra vårt bästa och bevisa att vi faktiskt kan och vill.

Första skrivelsen klar då. Blev riktigt bra faktiskt. Nu ser jag fram emot min andra lektion imorgon och helgens två matcher med laget. Nu kör vi!

Föresten, på riktigt: Era synpunkter om femmans nya dräggprogramm kungarna av tylösand. Jag återkommer ikväll med min syn på saken.

En fot framför den andra.

Ett plus ett är lika med tre,
Jimmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0