Nu släpper vi den bollen.

Vill först och främst ännu en gång påpeka att jag älskar demokrati. Jag vill återigen be om ursäkt för att jag kallade alla sverigedemokrater för nazister, jag var bara ledsen och besviken. Jag vill återigen poängtera att det här är min privata blogg, inte en blogg officiellt kopplat mitt yrke som varken lärare eller hockeytränare. Ni måste kunna se skillnad på det. Här förmedlar jag enbart mina egna åsikter och tankar. 

Vidare vill jag fortfarande hävda att självkalrt måste vi lösa invandringspolitiken till den grad där de som kommer hit integreras i vårat samhälle. Självklart vill jag inte bli kallad rasist för att jag sjunger nationalsången eller bär sverigetröja. Vi måste ta vårat ansvar, de som kommer hit sitt. De som redan är här, de ska få stanna och utvecklas i Sverige. De som begår våldsbrott ska ses som kriminella, oavsett etnisk bakrund. De som är extremister eller bryter mot svea rikes lag ska ställas till svars, oavsett religion eller etnisk bakrund. Sant? Hoppas alla förstår vad jag menar. Om inte, läs allt jag skrivit igen med sunda ögon och tänk efter.

Vi har demokrati, alla har rätt till sin åsikt. Du till din och jag till min. Att debattera på en hög nivå är det som för oss framåt. Bra så?

Nu får vi helt enkelt vänta och se hur sverigedemokraterna förvaltar ert förtroende.

Nu släpper jag politiken helt och hållet från bloggen tills det parlamentariska läget stabeliserat och vi fått alla korten på bordet. Vilka styr? Vilka gör vad? osv.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har aldrig haft mer besökare än igår...

Filmen från skuggan dröjer då jag håller på att fixa en ny sida för videouppladdning. Förhoppningsvis kommer den imorgon förmiddag.

Imorgon bär det av till mitt älskade söderstadion igen. Spelar ingen roll för mig om vi leder, ligger sist eller var fan vi spelar. Jag kommer alltid stå där och stötta våra färger. Vet att det finns ungefär 5000 personer i Stockholm med samma tanke. Vi ses imorgon.

Fick mycket positiv feedback både angående hockeygymnasiet och 96orna idag. Kul! Som hockeytränare är man van att få skit när det går dåligt och ingenting när det går bra. Jag tar absolut skit när det går dåligt, men det är alltid kul att få beröm när man gör någit bra.

Härligt med lite kommenterar och debatt i bloggen. Precis i min smak. Man ska leva med känslor och uttrycka det man känner. Rätt som fel, sålänge man inte kränker någon. Därför jag bad om ursäkt för att jag drog alla över samma kam. Något som jag vanligtvis aldrig gör.

Förövrigt, IDOL är bättre än någonsin.

Ett avsnitt av Hung och sen sova. Jobba och skola imorgon. Sen Bajen.

Det är vi som ska förändra världen. Vi som ska göra den bättre, medmänniskor ska bli gladare. Du och jag ska bli gladare. Det bor 6 miljarder människor i världen. Det finns 6 miljarder olika åsikter. Du har din, jag har min. Vi kanske inte alltid tycker lika om allt men vi måste lära oss att leva med det. Olikheter är bra.

Hammarby för alltid,
Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0