När en stannfågel ger sig av.

Mycket högt tempo hela helgen. Därav dålig aktivitet på el bloggo. Men jag ska ge er en kort sammanfattning och blicka framåt. Man ska alltid blicka framåt har jag lärt mig, man ska inte fastna i gammal skit.

I fredags var det hockeygymnasiet 07.30-09.20. Målvaktsträning med AIKs Stefan Persson på ena sidan och passning/spel på andra sidan med mig. Funkade klockrent. Stefan är en lyhörd och ödmjuk tränare som inte brys sig så mycket om ålder hit och dit. Vi kommer nog ha ett bra utbyte då jag är mycket villig att lära mig mer om målvaktsspelet. Sen var det till skolan och lite pappersjobb innan vallentunas nior kom på besök. 15.40 lämnade jag skolan helt utpumpad, kraschade i säng och sov middag. Träning med 96 i hägernäs på kvällen, direkt till vallentuna och träning med BJ. Shit...

Lördag, sov länge. Välbehövligt. Match med 96, stortorsk. Kanske vår sämsta match iår mot ett bättre lag. Direkt efter var det J20 seriepremiär. Åskådare med uppgifter, Jocke och Bucht gjorde ett bra jobb i båset, framförallt tog spelarna sig i kragen efter två dåliga perioder. Vinst 5-3 efter en stark vändning i sista. Sedan kom en mycket kär person på besök och det var helt underbart. Jag tycker mycket om dig.

Söndag idag. Fystest på bosön med 96. Mycket bra, mycket mycket bra. Alla höjer sig återigen på i stort sett samtliga tester. Det är ett kvitto på att vi är konsekventa i vår träning och att vi tar steg för steg mot en ljus framtid som lag. Bästa med dagen var kanske ändå att vi åkte båt ut  till bosön från viggbyholms hamn. En riktigt fin sea ray som Nicklas äger. Bra tryck!

Så nu ligger man här, helt utpumpad. Imorgon ska jag ta en ledig dag tänkte jag, satan så skönt. Innan jag kom på att jag både måste skaffa några böcker till skolarbeten och BJ träning 22-23. Men jag ska inte klaga, jag jobbar med det jag älskar och jag älskar varje sekund med hockey.

Nu ska Jimmy äta daimtårta, kolla hung och sova. Det går bra nu, kompis det går bra nu.

Måste även passa på att tacka alla som stöttar mig i allt jag gör, ni vet vilka ni är. Tack även till er som gratulerat till jobbet. Energi vänner, positiv energi.

När vi två blir en, hoppar mitt hjärta. När två blir en, krossas detsamma.

Kom då,
Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0