Helg.

Fredag var kalas, i alla dess former. Började med personalfest på skolan. Ett mycket lyckat tilltag, ett välplanerat sådant. Efter den trevliga tillställningen med mat och loka så drog jag vidare in till stan för att ta ett par kalla med min vän John. Det slutade på Oxid, helt galet där igår. Ett litet ställe i utkansten av stureplan med bra folk, jävligt bra musik och trevliga bartenders. Att rekomendera om man gillar en laddad stämmning i en lite mindre lokal. Fredagskvällens ord är givet; kungar! Och då pratar vi inte om några slödder i ett trashhus på tylösand. Vi pratar festa hårt med stil och klass. Just precis som det ska vara.
 
Vaknase idag med en baksmälla, kanske börjar bli för gammal? Men jag är ju för ung? Ää, jag vete fan. Match mot Huddinge idag. 4-4 efter en magisk upphämtning. Klockan stod på 17.00 i sistaoch Huddinge ledde med 4-1. 17.30 någonting gör vi 2-4 och jag bestämmer mig för att vi ska göra ett allvarligt försök att minst få ett kryss. I det läget måste man vara smart som coach, man måste hitta de spelarna som vill inte och avgöra matchen. Idag lyckades jag med mina drag medans Huddinges tränare stod med händerna i fickorna. 19.45 har vi ett gyllene läge att göra 5-4 men den studsar utanför. Vi har kommit en bit på den här långa vägen vi ska vandra tillsammans. Idag fick jag se en sak jag inte sett tidigare och jag fick se en moral utan dess like. Här har vi ett ess i ärmen framåt vintern när serien drar igång. En nöjd tränare vandrar hemåt och tänker att livet kanske inte är så dumt i alla fall.

Kungarna av tylösand var det ja. Behöver väl egentligen bara säga ett ord: tragiskt! Jag tycker så synd om dessa vilsna och förlorade själar. Jag dömer dem inte, jag tror på att alla människors lika värde. Tycker som sagt mest synd om dem. De bränner sig själva för livet. Okej, de blir C-kändisar i några månader och kan dricka gratissprit på berns. Men sen då? Vem vill anställa ett drägg som spyr i polen, en förtappad själ som ligger med allt och alla, en tjej som knappt vet att sverige är ett land. Vafan, väx upp. Kanal 5; Hur kan ni ens visa skiten? Just det, det finns folk som tittar på programmet. Den som vill vara som någon i det programmet räcker upp en hand.

Det blev ett långt inlägg om allt möjligt. För er som fortfarande är kvar i texten så tänkte jag bara ge ett tydligt budskap. RÖSTA PÅ VAD NI BILL IMORGON MEN RÖSTA FÖR FAN INTE PÅ SVERIGEDEMOKRATERNA. Tänk på vad ni gör imorgon, vad ni gör för folket. Genom att rösta in sverigedemokraterna i riksdagen gör ni mänskligheten en fet björntjänst. Jag röstar i mitten, lite åt höger och lite uppåt. På ett kalt parti.

Vet inte riktigt vad jag ska säga, vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har gett dig allt, jag har gett dig så mycket. Jag vill bara ha respekt tillbaka, jag kräver inget annat. Tänk på vad du gör, tänk på vad du säger. Tänk på konsekvenserna, tänk på fördelarna. Lägg allt i vågskålen och ta den sida där du tror att blir lycklig.

En dikt till svenska folket, till sverige som land. Rösta med hjärnan imorgon,
Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0