Första dagen på jobbet.

En hektiskt dag, minst sagt. Har hunnit med en hel radda med saker osm legat på hög och växt till sig. Nu är det bara den där jäkla uppsattsen som aldrig blir "perfekt". 24.00 på fredag natt, annars är det underkänt. Får helt enkelt sätta lite fart. Jag ska skriva 1-2 A4 sidor om min egen coachingfilosofi, det kan tyckas lätt men det är det inte. Självklart har jag den klar för mig, min filosofi. Men att få ner den på papper och koppla till föreläsningar är inte det lättaste. "En gör så gott en kan" som en klok värmlänning sa. 

Som rubriken avslöjar, idag var första dagen på mitt nya jobb. Som hockeytränare på Vallentuna Gymnasium. Det gick helt okej. Det är en utvecklingsbar grupp jag har tagit mig an, och det älskar jag. När det finns mer att hämta, många detaljer att fila på. Vi körde en hel del passningar och avslutade med lite olika spelmoment. 

Malmös tifo, trots att det tar emot att säga det, var riktigt bra gjort idag. Imponerades av deras diciplin i de olika utförandena. Först ett fett flagghav, sen en välmålad banderoll och till sist ett kaostifo. MEN: vi har fortfarande sveriges mest trogna och dynamiska klack. Vi är fortfarande ledande på läktarna. Oavsett division, det kan Bajen Fans Hockey om inte annat ge ett kvitto på. Måste ändå kunna lyfta på hatten och säga credd till Malmös tifoorganisation, hur mycket jag än ogillar MFF.

Hur det går i matchen? Ingen aning, och det skiter jag faktiskt i!

Nadal vann US, inte helt oväntat. 3-1 i set och vi kan väl säga att Nadal nu är herren på täppan. I alla fall ett tag framöver. Vi väntar nu med spänning på konungens återkomst.

Visst kan livet vara härligt? Jag mår i alla fall bättre nu än jag gjort på mycket, mycket länge. Och tack för alla positiva ord från alla håll och kanter för mitt nya jobb. Det värmer i hjärtat, det ska ni veta. Som någon sa: "Bra saker händer bra människor", tänk på det. Var en var en bra människa.

CL nu, imorgon ägnar jag helt åt studierna. KANSKE bloggar...

Din vän posivisten,
Jimmy



 


Kommentarer
Postat av: Ylva

Grattis till nya jobbet:)

2010-09-16 @ 12:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0