En hel del.

Tänkte börja med att meddela resultatet i dagens match, AIK-Vallentuna 96 2-6. Visst känns det lite extra i mitt Hammarbyhjärta när vi slår AIK, det ska jag verkligen inte sticka under stol med. En bra insats, under hela matchen för första gången. Det börjar sätta sig nu, det är kul.

Okej, nu ska vi ta det här med valet. Alla ni som följt min blogg vet att jag är för mångfald, att jag är för alla människor lika värde och rättigheter. Kan vi i sverige hjälpa någon annan är jag nöjd. Kan jag hjälpa någon annan vet ni också, då är jag nöjd. Sverige ska vara ett föregångsland, ett land att se upp till. Så nu vill jag höra, jag har ju trots allt en hel del läsare; någon måste ha röstat på SD, hur fan tänkte ni? Tror ni att invandrarpolitiken blir bättre om vi skickar in ett gäng nazister i riksdagen? För det är precis vad ni gjort idag. Förstår ni?

Nej jag tror inte ni som röstat på SD fattar det. Ni är förmodligen helt historielösa. Ni som tycker nazityskland är ett föregånsland, ett land att se upp till. Ni kan dra åt helvete.

Min åsikt är att invandrarpolitiken och integrationen måste förändras och förbättras. Vi måste se till att de som kommer hit blir väl integrerade med det svenska samhället på en gång. Då uppstår inga konflikter, då kommer de känna tacksamhet gentemot oss. Då kan vi ha ett utbyte kulturer emellan, precis det brinner jag för. Det kommer alltid finnas kriminalitet, hos invandrare också. Men man kan inte hänga upp sig på det bara, för då skulle alla svenskar som sitter i fängelse eller begå brott ochså kastas ut, eller?

Nej, min syn är att SD, det är ett gäng nazister som svänger sig med fina ord. Det de egentligen står för är nazism. Det är ett hot mot demokratin, det är ett hot mot samhället. Jag föreslår att ni som vill leva i en bubbla, i enfald, gör det någonannastans än i ett demokratiskt samhälle. Testa gärna att flytta till ett krigshärjat land med svält och elände. Får se hur väl mottagna ni blir...

När vi ändå är inne på invandrarspåret har jag ett till resonemang. Vad är en invandrare för er sverigedemokrater och "nazister"? Ska han vara mörkhyad? Ska han ha ett utländskt pass? Om man är född här, eller adopterad, men har ett svensk pass, är man invandrare då? Berätta gärna. Ni vågar väl inte stå för det, ni är fega att visa det. Det går bra att rösta in SD, och muttra " fan sonny, de där jävla invandrarna ska ut". Men att stå för det och säga det rätt ut, det vågar ni väl inte?

Jag var på Degerfors-Hammarby, det satt en gubbe i 70års åldern och hånade mig för att vi hade så många "svartskallar" i laget. Han gillade inte det, han ville att det bara skulle vara vita svenskar i fotbollsverige. Han beklagade sig över att det bara var "svartskallar" i alla stockholmsklubbar. Sen sa han; tacka vet jag Göteborg där spelar det bara svenskar. Jag som naturligtvis har koll på läget förklarade för mannen att vi inte har en enda spelare i Hammarby som saknar svenskt pass. Vi har en del spelare som inte är vita men de är likförbannat svenskar. Vidare förklarade jag att Göteborg däremot, de hade då en dansk i mål, två islänningar i backlinjen, en islänning på mitten osv. De har en drös med invandrare, men de är vita. Så återigen, vilka ska ut enligt er sverigedemokrater?

De mörka svenskarna eller de vita utlänningarna? Eller båda? Fy fan, jag mår illa...

Vi måste kunna lösa invandrarpolitiken utan nazister i riksdagen!

Nog om det, nu vet ni min åsikt i ämnet. Skriv mycket gärna vad ni tycker. Ni som håller med mig, skriv det. Ni som inte gör det, skriv det också. Va anonyma om ni så vill... Det kommer säkert storma en del efter detta inlägg men det är jag beredd att ta. Som Reinfeldt sa; jag skulle inte ens ta i sverigedemokraterna med tång".

Finns säkert anledning att återkomma i ämnet.

Videon på skuggan blir lite försenad på grund av att min videosajt ligger nere för tillfället. Jag fixar det på gymnasiet imorgon så ni får se det. Tålamod är vår bäste vän. Trägen vinner, alltid.

Jag röstade borgerligt idag av den enkla anledningen att jag tycker hårt jobb ska löna sig. Vi ska inte hamna i en bidragsfälla igen där det lönar sig att fuska till sig bidrag. Sen ska de sjuka och de som har det svårt SJÄLVKLART få hjälp. Hoppas det kan ändras under de närmsta fyra åren. De borgerliga har haft två tuffa mandatperioder; 91-94 var det finanskris. 06-10 likaså. Nu hoppas jag de får lugn och ro och får fortsätta bygga vårt samhälle till en stat att se upp till.

Sådär, nu var jag klar för idag. Hoppas ingen känner sig påhoppad för det är inte meningen. Vi har ju trots allt något så fint som åsiktsfrihet i det här landet. Men, jag klarar inte av att ett gäng nazister nu går in i vårt mest elemntära segment, riksdagen.

Jobb, skola och fika imorgon. Trevligt!


Enligt mitt sätt att se det är han svensk.

Inte ut med invandrarna, in med utvandrarna.

Olika är bra,
Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0