Dåliga dagliga vanor.

Shit. Somnade fem igår. Vaknade klockan ett idag. Direkt ner till banken, en kebabtallrik rikare och till skolan för tidsrapport. Allt i ett och ingenting. Helt förvirrad och hjärnan som en klump. Måste hitta bättre dagliga vanor, mer humana sömntider och lära mig göra allt lugnt och metodiskt igen.

Var iväg till Solna en sväng idag. Jag träffade en kurskamrat, eftersom jag läser på distans får man inte riktigt den här dagliga kontakten. Skönt att sitta ner och prata en stund. Han är fotbollstränare med långt mer erfarenhet än jag. Men både han och jag tror att vi kan ha ett stort utbyte av varandra. Vi tänker på samma sätt; utveckla unga spelare och ta fram talanger. Få fram glöden och passionen hos våra spelare/elever. Killen har redan hunnit med att vara i Barcelona, Celtic och Milan. Numer AIK. Stort, jag har mycket erfarenhet att hämta där. Vi tänkte träffas nån gång i veckan framöver och läsa lite ihop. Måste bara skapa tid. Men det blir kul.

Hade glömt att det var AIK-Helsingborg idag. Så jag hamnade såklart mitt i den rusningen. Var ändå lite spännande att se ängslan i allas ögon. Jag känner så väl igen mig, förra året var en lång jävla pina. Ångest. Helsingborg vann och nu kan man på riktigt börja hoppas på ett derby nästa år. Även det kul!

Nyss hemkommen från nattpasset. OB? nää. Sju spelare hade letat sig upp så jag var med och körde. Kan väl säga såhär; syrgas.

Match imorgon med J18 2. Rimbo borta, arkadien, love it.

Boken sover på obestämd tid. Jag hinner verkligen inte ta mig den tiden som krävs för att få det bra. Ca. 40 sidor skrivet, men det får bli ett litet sidoprojekt framöver. Ni som väntar, ni får tålmodigt fortsätta göra det. Om nu någon verkligen vill läsa det jag skriver. Verkar som några vill det i alla fall, en del följare här. Tack:)

Nej men hur vore det om man försökte sova nu och kanske började med sina goda dagliga vanor hellre förr än senare.

En av de finaste låtarna som finns i min mening;



Å det hjärta som skulle bli ditt på nåt vis, det fryser nu sakta till is.
Låg vaken och drömde om allt vi kunnat göra.
Den vackraste stunden i livet var den när du kom.

Till sist; Jag har nu tagit mig ur min tuffaste period i livet. Det senaste halvåret var inte kul, jag hade verkligen ingenting. Nu har jag allt, allt jag någonsin drömt om. Jag mår bra nu, jag lever på riktigt igen. Det är bara en sak som fattas mig. Jag kom ut starkare på andra sidan mina vänner, jag har lärt mig vad som är viktigt här i livet. För vi har bara ett, och det ska vi ta till vara på. Vi ska leva det och göra det som känns rätt. Aldrig ångra, aldrig titta bakåt på dåliga tider. Framåt. Men vi sak samtidigt vara ödmjuka, förhindra att vi hamnar i mörkret igen. Jag njuter nu, jag är starkare nu. 

Eder nya,
Jimmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0