Vilken dag.

Jobbig dag, minst sagt. Den startade med att jag missade tåget sen spårade tåget ur fullstäntigt. Jobbig dag, träningen var inge vidare heller. Åkte runt som en zoombie och tänkte bara på en enda sak. Äckligt.

Jocke fick driva träningen vilket inte rörde mig i ryggen. Var bara skönt att slippa prata så mycket.

Kommer hem, helt jävla utpumpad och somnar nästan omgående. Vaknar och sedan händer det faktiskt bra saker. Hade ett väldigt konstruktivt samtal och nu känns det som att vi börjar komma någonvart. Visst är det en härlig känsla när man kan vända något negativt till något positivt?

---

Det ligger en Gais supporter på lunds uni. sjukhus, med omfattande skallskador, efter att ha blivit brutalt misshandlad med batongslag i huvudet innan Helsingborg-Gais. Vem som slog? En polisman. En som har till uppgift att gålla ordning i sverige och på dess gator. Inte bruka kragtigt övervårld mot en fotbollssupporter. I det här fallet spelar färgerna ingen roll. Jag är på supportersidan, den sidan som övriga folket inklusive polisen anser vara ungefär lika mycket värd som asfalten vi går på.

Nu nämns det här knappt i tidningarna eller på tv. Hur hade det låtit om rollerna varit de omvända?

Sluta dalta. Granska de verkliga huliganerna nu på en gång. Polisens metoder har på senare år blivit allt annat än fredliga och inbjudande. Tror de på allvar att de kan stoppa våldet genom att bruka ännu mer? Jag vet inte vad ni andra supportrar tycker men jag anser att det blivit lugnare än på länge att gå på fotboll. De som numera får igång en hatisk stämning är på riktigt alla våldstörstande poliser och vakter. Ni som går på fotboll vet vad jag menar. Ni som inte gör det, uttala er inte förens ni sett verkligheten ur en supporters ögon.

Jag tycker självfallet inte illa om alla poliser, men en del undrar man ju hur de slank igenom skolan. Jag skulle vilja veta hur polisledningen i samband med fotbollsmatcher tänker. Såhär? " Nä men vi kör på dem med bilarna, misshandlar dem med batonger och är allmänt jävliga, bussar iväg folk och jävlas med dem. Då blir det säkert lugnt. Föresten, vi passar på och slåt ner några barn och kvinnor när vi ändå är igång..."

Är jag fel på det?

---

Kärlek är det finaste man kan ge, ju mer man ger ju mer får man. Man kan inte leva utan kärlek, kärlek är en lust och en känsla som inte går att beskriva utan att upplevas. Jag älskar få saker, men de jag älskar, de älskar jag på riktigt. Gör det du med.

Jag finns inte,
Jimmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0