Vad jag och Alexander Skarsgård har gemensamt?








Inte mycket egentligen. Han är en fantastisk skådis, jag är en urusel sådan. Han ser bra ut, jag gör det inte. Han har X antal miljoner på banken, jag har inga. Han bor i USA, jag i Sverige. Han är känd i hela världen, jag i vallentuna ishall. Som ni märker har vi inte mycket gemensamt, men vi har en sak gemensamt....

Vi är bajare, lika fanatiska båda två. Det fantastiska med en fotbollsläktare är att när man kliver in där, då spelar inget av de ovanstående någon roll. Vi är av kött och blod, ett blod som är grönt och vitt. Han är en världskändis och mångmiljonär, men igår var han på söderstadion, i klacken. Jag pratar ofta om att aldrig glömma sina rötter, aldrig glömma dem som gett dig allt. Här har vi ett klockrent exempel. Killen skulle ju förfan kunna köpa hela söderstadion. Men när han kommer hem väljer han att ställa sig i klacken, med oss. Igår agerade han även klackledare vid ett tillfälle:



Oavsett färger eller tillhörighet; är det inte fantastiskt att en hollywoodkändis av hans kaliber ställer sig på en skitig betongläktare, skriker och svär, är en del av supporterkulturen kring sveriges mest dynamiska klubb?

Hammarbys offensiva supportras enda hollywoodrepresentant som även är grundare till Bajen Fans hollywood. De är två medlemmar; Alexander Skarsgård och Joel Kinnaman. Jag råkar även veta hur mycket, ungefär, pengar Skarsgård satsat i Hammarby. Om ni vetat skulle ni inte tvivla på det jag nyss orerat kring.

Det blev supporterskap idag igen. Men när man ramlar över en sådan här nyhet kan jag inte låta bli att delge er den...

Någon som sett Kalla fakta och kna redigöra för vad de kom fram till? Jag orkar inte ens se skiten.

Sov tre timmar i natt. Träning 09.00, plugg med Hakeem 10.30-14.00, avfärd till Gimo 14.00. Matchstart 16.30. Vinst 7-1. Hemma i hallen 20.45. J18 träning 20-21. Tappad plånbok och hemma sent. Urladdad telefon. Helvete vilken söndag. Var det inte någon som gjorde söndag till vilodag? Inte i min värld i alla fall, helt sjukt. Ibland frågar jag mig själv vad fan jag håller på med. Men jag får samma svar varje gång; jag ÄLSKAR det här jobbet!

Nu ska jag se en Irene Huss och försöka sova. Hoppas inlägget gav någonting trots sömnbristen. Utlovar en mer utförlig rapport imorgon.

Lundh- Ingen gissning?

Glöm aldrig, aldrig var du kommer ifrån och vad och vem som egentligen betyder någontong. Försaka aldrig någonsin de som bryr sig och vill dig väl. Kommer du upp dig bra, men du får aldrig glömma dina rötter.

Jimmy





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0