Trevlig dag.

Böcker fixat. Var på idrottshögskolan och fick hjälp av en mycket sympatisk och trevlig tjej. Tror världen skulle må bra av flera sådana människor. Även fast hon hade mycket att göra fick jag hjälp att hitta alla böcer jag behövde. Stort tack.

Innan detta hann jag med en otroligt trevlig lunch, gjorde mig på oerhört gott humör. Nu känner jag att inlägget är dåligt uppbyggt, men det får ni leva med.

Långsamt tåg hem till Vallentuna för fika med en mycket god vän i Jalle. Länge sedan vi sågs, alldeles för länge. Men vi har mycket på varsitt håll och vi har på senare tid inte riktigt lyckats hitta tid. Nu sågs vi och det gjorde mig på ännu bättre humör. En trevligare vän får man leta länge efter. Sen att han lurade in mig en mörk och kall odsettfälla gör inget. Hur många rätt blev det egentligen för dig, Jalle?

"Hur fan kunde du tippa på Malmö, Jimmy?" "Jag skulle ju ha tippat på Väsby istället, det hade ju varit bättre." No shit, Sherlock? Classic!

Träning med 96, sådär idag. Fokuset fanns inte riktigt hos killarna och i kombination med en del svåra övningar blev det inte så bra. Vi tar nya tag redan på torsdag, seriepremiör på fredag. Världens längsta försäsong är snart tillända. "Jag har väntat så länge..."

Varför jag är vaken? Uppe i varv.

Cupsemi imorgon, kan bli klassiskt. Det kan också gå åt helvete, MEN... Vi har slagit ut Trelleborg, Elfsborg och BP på vägen och gjort det relativt enkelt, i alla fall de två förstnämnda. Ser verkligen inte Kalmar som någon omöjlig eller övermäktig motståndare. Vinner ni imorgon, då räddar ni er och vår heder. Jag hoppas ni tänker i de banorna när ni drar på er världens vackraste tröja imorgon. Vi kommer göra allt för att bära fram er imorgon, se till att göra oss stolta.

Nu är jag mosig.

Dagens låttips 1: Who says- John Mayer.

Dagens låttips 2: Gubben i lådan- Daniel Adams-Ray.

Det krävs två för att dansa tango. Jag är en, jag dansar inte tango.

Den odansande dansösen,
Jimmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0