Lättad.

Känner mig otroligt lättad och faktiskt lite stolt. Gjorde klar mitt arbete, sju sidor vart det. Hade säkerligen kunnat skriva dubbelt, men ramen var egentligen sex sidor så det blev bra. Har alltid haft problem med tak på skrivande, som jag sagt; när jag väl kommit igång glöder tangenterna eller pennan. Något jag är oerhört tacksam över.

Kan väl säga att jag varit jävligt stressad senaste dagarna, men nu känns det som jag fått ordning på de flesta bitarna vilket känns otroligt bra. Speciellt att jag fått det här arbetet ur världen.

Hastade till träningen idag, planerade den i bilen på väg dit, tyvärr. Gillar att vara förberedd men ibland måste man kunna improvisera, något jag gjorde idag. Eftersom det var samträning, 96 och J18 körde jag J18 och Johan 96. Det blev faktiskt bra, mot all förmodan.

Imorgon är jag hockeyledig, men det är fullt upp ändå. Ska förbereda mig för ett webseminarium vi ska ha imorgon klockan fyra. Ska bli spännande att se hur det fungerar.

Min kulturella ådra har hittat ett litet guldkorn; Björn af Kleen. En helt och hållet briljant författare. I konkurrens med Marcus Birro min favorit just nu. Björn af Kleen har ett ordförråd man bara kan älska, han har en världsvan hållning som jag observerar med fascination. Vidare har han en sund uppfattning om det svenska samhället och dess orättvisor som jag delar. Jag rekomenderar starkt att läsa något, eller lyssna på något, av honom.

Övrigt kan jag notera att;
Vallentunas a-lag börjat vinna. Tänk vad en seger gör för unga spelares självförtroende. Nu har de vunnit två ytterligare av bara farten. Fortsätt på samma spår, gäller att ha ledare som håller de unga spelarna på jorden och får dem att fortsätta jobba hårt utan att ta deras självförtroende ifrån dem. En otroligt svår balansgång.

Elitserien i bandy börjar på fredag. Då ska jag ta en wiskey i zinkentältet.

Hammarby fotboll vaknade för sent.

Högskolan var roligare och jobbigare än jag först trott.

Jag mår bra nu.

Nu ska jag lägga mig och kolla på någon helt ointressant dålig film. Varför? För att jag älskar sådanna filmer.

Om du flyr så fort det blir jobbigt, så fort du får lite konkurrens eller något går emot dig. Då kommer du få fly hela livet. Stanna och kämpa istället, stanna och visa vad du kan. KÄMPA!

God natt mina läsare,
Jimmy



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0