Helgen osv.

Ber verkligen om ursäkt för den dåliga uppdateringen på sistonde. Jag skyller såklart på mycket jobb och lite fritid, vilket är sant. Allt går verkligen i ett nu, snittar 3 ispass om dagen samtidigt som jag ska hinna plugga också. Imorgon är det till exempel is med 96 10-11, bortamatch mot Täby med 96 15.30 och därefter direkt till Järfälla för seriepremiär med BJ 1. Om jag klagar? Inte alls. Sämre jobb kan man ju ha. Delger er bara min vardag och varför jag ibland inte orkar skriva här.

Nyss hemkommen från globen och NHL premiären. Matchen var sådär, båda lagen öppnade starkt och 1-1 efter bara nån minut. Andra perioden var riktigt lam med ett litet övertag från sharks. Kändes lite som andra perioden var träningsmatch utan vare sig känslor eller fart. Tredje kom båda lagen igång och två riktigt vackra mål bjöds vi på. Sharks 2-2 i PP var verkligen hockeygodis. Att se det PPt avslutas med ett mål var en orgasm bättre än sex. Om jag är hockeysakdad? Det kan du ge dig på :)

Jag förspråkar ju en rakar och mer fartfylld hockey. En hockey, likt den vi bjöds på idag, med mycker forechecking och mycket skridskoåkning. Kunde inte räkna till en enda gång som något av lagen ställde upp och styrde, det var fart i allt försvarsspel, över hela isen. Och vilken känsla samtliga spelare har. De vet exakt vad de ska göra och gör det med en sådan självklarhet att de svåraste momenten ser så naturliga ut. Häftigt att se.

Nörderi; Alla dump, raka som "kross", låg ALLTID intill sargen. Två forwards satte press på två vändande backar och så var pucken fast. Mycket trevligt att se.

Åt en bättre souvlaki och drack en hof innan. Kan inte minnas senast jag drack en öl. Om den var god? Gissa.

Trevlig kväll med Kalle, Birk och Birks far.

Ska väl försöka sova inom kort så man orkar upp imorgon. Har en känsla av att jag kommer försova mig imorgon, hoppas den ljuger.

Jag saknar den där stunden som vi hade när vi till slut hade blivit sams.

All min kärlek,
Jimmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0