Gameday och mental istid.

Sov länge idag. Kanske lite för länge. Spelade FIFA 11 igår lite för länge, därav den långa sovmorgonen. Vaknade inte förens halv ett, samling 14.30 i Täby ishall så det blev lite hektiskt.

Match idag som ni säkert förstod, med J18 1 och 2 blandat. Täby stod som ni säkert också förstod på andra sidan isen. Gameplan idag var att pressa extremt hårt och väldigt högt. Jag ville att vi på ett tydligt sätt stressade fram misstag, vände snabbt och snabba avslut. De två förstnämda fungerade ypperligt, det sistnämnda inte alls. Och när vi väl fick våra lägen som vi skapat så brände vi dem. Horribla avslut faktiskt. Men ni ska ha en eloge att ni på bara två matcher och en träning annamat mitt sätt att spela och resultaten talar ju för sig själva. " vinster utav två möjliga.

Vi ska fortsätta spela på det här viset, med hög press och snabba spelvändningar. Kan vi också bli mer nogranna med puck och sätta våra chanser som vi faktiskt skapar så kommer det här bli väldigt, väldigt bra. Som ett exempel brände vi fyra rena frilägen och en straff. Det blev 2-1, mer rättvisa siffror hade varit 7,8-1. Men, vi tar med det positiva och försöker rätta till de negativa tills nästa match.

Helt slut mentalt igen. Skönt med en hel kväll ledigt att bara ladda batterierna, igår var det lagfoto x2 och ett fyspass. Idag är det soffan, tvn och xboxet som gäller. Hade gärna gått på Axwell ikväll men man får prioritera. Just nu tar jag hockeyn i första hand och utgång i andra. Men inom en snar framtid blir det en riktig brakfest, det behöver jag.

Just det; fixade biljett till NHL premiären idag. Ska bli fantastiskt trevligt att se NHL live. Har gjort det en gång tidigare och jag älskar verkligen sättet de spelar på, att få se fullblodsproffs live. Inte helt fel. Halet blir det.

På tal om galet. Här sak ni få se en tränare som INTE är en förebild. Men jag måste ändå säga att det är jävligt roligt! Någon som kan se kopplingen till svensk julafton? Knäck den och vinn en hel hockeyklubba;




Nu drar jag i mig en fet biff, lite potatis och bea. Sen blir det vågrätt läge hela kvällen. Vi hörs...

Ta dina chanser, du vet aldrig om de någonsin dyker upp igen. Ibland är man på fel plats vid rätt tid, allt händer av en anledning. Slumpen är bull, hårt jobb är bill.

Tagit mig i kragen,
Jimmy

Kommentarer
Postat av: Johan

Har verkligen svårt att se en koppling, men det är ett fantastiskt roligt klipp! =) He is going nuts with the referee, nuts refererar jag till den svenska julen, knäcka lite nötter. ;) haha

2010-10-02 @ 19:50:31
URL: http://jolundo.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Johan- Det var en väldigt intressant koppling. Och en långsökt sådan ;) Jag tänkte mig en annan, får se om du knäcker den med en ledtråd; 15.00.

2010-10-03 @ 01:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0