Förnedrade.

Sverige blev pulveriserat. Sverige blev utklassat. Sverige sprang rak in i en orange obehaglig vägg. Mitt bland utslagna blågula krigare sprang en liten holländare och mös. En liten holländare vars fotbollshuvud kan liknas vid Einsteins fysiska huvud. Wesley Sneijder gjorde precis vad han ville och som han spelade fotboll idag. Visserligen gjorde han inget mål men han ska krediteras de flesta. Hans klack vid ett noll var briljant. Hans smånätta pass till tvåan likaså.

Jag kan villigt erkänna att jag var en av dem som trodde "vi" hade en chans idag. Jag är den förste att erkänna mitt misstag. Holland var tio klasser bättre över hela banan. Efter Erik Hamréns magiska start som förbundskapten kom så den första riktiga värdemätaren och där gick han bet, big time. Men jag tror på det här landslaget, jag tror framförallt på Hamrén. Bara det faktum att det "nya" landslaget helt plötsligt fått många av oss, inklusive mig, att återigen längta till landskamp är stort. Jag har under en längre tid knappt brytt mig om Lagerbäcks landslag. Nu bryr jag mig. Nu tycker jag det är roligt igen.

England fick bara 0-0 hemma mot Montenegro. Behöver jag säga mer?

Varit en seg dag idag, fram tills träning. Träningen idag var riktigt bra och även jag kände mig på tå och var pigg. Imorgon går vi på det igen. Lite eget pluggande om jag orkar, sen hockeygym för att till sist avsluta med J18 träning. Fullt upp och klackarna i taket. Som det ska vara.

Viktigt när det är så här mycket, det är vila. Vad jag gör uppe nu? Ja du, det funderar jag också på.

Något mer idag? Nej jag har inget mer att säga. Återkommer. Nu måste jag sova.

Föresten, snart börjar bandyn. Och Bajen Fans hockey. Snart är fotbollen slut, tack för kaffet.

Din bloggare i natten,
Jimmy


Kommentarer
Postat av: 22

Kul att läsa jimmy! erik hamrén <3

2010-10-13 @ 22:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0