Det finns ett ställe, där alla kan mitt namn.

Dagen blev allt annat än som planerat. Hade bokat in en lunch idag som jag såklart missade. Hur jävla korkad får man bli? Jag vet inte. När det gäller mig förvånar inget längre. Tror att det är lugnt nu men kan inte låta bli att vara förbannad på mig själv. Hoppas man någon gång lär av sina misstag. Som ni märker går inte allt som jag planerat just nu, även fast mycket är bra. Skolan går trögt faktiskt, jag som älskar att skriva men var är tiden? Den springer snabbare än vad jag orkar med.

Hamréns landslag får väl mycket skit i tidningarna kan jag tycka. Visst, vi blev avklädda. Men man ska komma ihåg att vi blev det av VM tvåan. Ett bra landslag som spelade på toppen av sin förmåga. Sveriges taktik? Helt rätt. Hamrén ska inte vika sin filosofi. Man ska komma ihåg att dem vunnit sju matcher innan denna. Vi måste vara beredda på att åka någon gång, big time. Är vi inte beredda på att torska stort emellanåt kan vi heller aldrig vinna något. Det som saknats under Lagerbäck, ett större tänk. Man ska inte föringa hans insats på något sätt men han låg på en lagom nivå. Hamrén vill ta det till en ny. Var beredda på nederlag, förbered er på stordåd.

Ja, vad ska man säga om Dulee Johnson? Misstankarna som nu riktas mot honom är inget kortbedrägeri eller köpt ett luder. Nu är det våldtäkt och han är anhållen. Är man anhållen finns det fog för det. Ingen rök utan eld. När det gäller Dulee är det inget som längre förvånar. Hur många chanser ska karln få? Agerar AIK? Med tanke på att han gång på gång hamnar i blåsväder måste det ju bero på någonting... Vad lider han av? Jag dömer ingen förens motsatsen är bevisad. Men jag skulle inte vara förvånad om det visade sig stämma. Hade det rört en spelare i Hammarby hade jag med glädje jagat bort honom ur klubben. Denna sortens publicitet gagnar knappast sin klubb... AIK, ni gör som ni vill. Jag hatar er som klubb, men ta ert föbannade samhällsansvar och släng ut honom. Eller föresten, behåll honom. Det verkar ju fungera. Vi ses nästa år!

Nu ska jag hasta iväg på träning med mina 96or för att sedan direkt ta på mig J18 kostymen. Hemmapremiär för BJ 1 mot Almtuna. Jag och Jocke planerar för en snabb revansch. Tror vi har en matchplan som ska ge oss två poäng ikväll.

Lite om vad som snurrar i mitt huvud just nu. Måste verkligen ta tag i skolan, NU!

Vi hörs.

Hockeyberoende,
Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0