Hektiskt.

Shit vilken dag, men ack vad jag känner mig nöjd. Är det inte det livet handlar om egentilgen, att själv känna sig tillfreds med det man tar sig för? Satt och pluggade när jag kom på att jag hade möte med Jocke L på gymnasiet. Hastade iväg ner och det gick hur bra som helst. Fick tider och lite instruktioner om vad jag ska tänka på. Så nu är man gympalärare i två veckor. Ska bli fantastiskt roligt att vara en annan typ av ledare, det ställer ju lite andra krav om man är idrottslärare kontra hockeytränare. Blir en nyttig erfarenhet. Jag blir en erfarenhet rikare.

Löneförhandlingen gick på 3 minuter, första budet jag fick var kanon och jag behövde inte ens fundera.

När jag tänker på min utveckling, på bara ett år, blir jag smått chockad själv. Från att endast vara J18 tränare i Ormsta till att vara lärare på gymnasiet, Vallentuna 96, Vallentuna J18 och läsa på universitet. Det är helt sjukt egentligen. Jag gör bara saker  jag älskar och brinner för och får ganska bra betalt för det. Går det att klaga? Nej. Den bästa lönen är ändå erfarenheten, och den utvecklingsmöjlighet jag får genom att varje dag få träffa kompetenta lärare och duktiga tränare.

Sen är det hektiskt ibland, det är sjukt mycket att göra. Det jag måste lära mig är att koppla av och vila emellanåt och att strukturera upp min tid på ett bättre sätt. Jag har börjat lära mig att planera men jag kan bli bättre på det. Nu köra jag på, det gäller att smida medans järnet är varmt.

-----

Freddy Söderberg har redan fått lämna, det läste ni igår. Idag läser jag att Christian Traore, Filip Bergman och Fredrik Söderström får lämna Hammarby. Både Christian och Fredrik sitter på oerhörda löneposter och att de får lämna ser jag som positivt. Vi msåte starta om och bygga nytt, helt rätt tänkt där Bajen. Att Filip får lämna ligger i linje med det, vi måste ha in nytt och fräscht. Filip är en okej back, inte mer.

Jag ser gärna att Rami Shabaan lämnar, jag ser gärna att Tobias Holmqvist får packa. Resten vill jag ha kvar. Säga vad man vill om Dahl men han kan bli nyttig under Rogers ledning, när han får en tydlig roll på planen. Jag tror det här blir bra, jag tror verkligen det. Det känns som att styrelsen fattat vinken och att det ny blåser härliga vinder in över Hammarby Fotboll. 

------

Imorgon är det hockeygym igen, härligt. Sedan är det träningar som vanligt på kvällen. En helt vanlig dag i mitt liv alltså. Vi hörs.



Framåt i framtiden,
Jimmy

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0