Freddy Söderberg.

När jag ändå inte kan sova så kan jag ju slänga in ett litet inlägg till. Detta kommer bli kort och handla om Freddy Söderberg. Han kom till Hammarby som vår nya målskytt, han hade öst in mål i division 1 och var en "box spelare" enligt Tony Gustavsson.

Det blev ingen succé för Freddy, det blev katastrof. Han var totalt värdelös och oduglig på planen. Tror att han mäktade med tre mål på tre år. Nu lämna Freddy Hammarby, inte mycket mer med det men jag vill ändå belysa vad hans sista ord är i Hammarby.

Freddy säger själv att han inte presterat på den nivå man kan kräva i Hammarby. Han säger att han inte ångrar att han gick till klubben. Han säger att han har älskat att spela i en klubb som har fans som bryr sig. Vilken fotbollspelare säger så när man inte får förlängt kontrakt? Det är fel på fansen, det är fel på klubben och fan och hans moster. Det var oerhört befriande att höra Freddy säga att han helt enkelt har varit för dålig.

Så Freddy, du var helt jävla värdelös på planen. Men dina slutord var bland de bästa jag har hört. Självinsikt mina vänner, självinsikt.

Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0