Extas.

Jag missade årets match på grund av jobb. Jag missade cupfinalen, det gör ont i mitt grönvita hjärta. Men på något vis är jag stolt ändå, jag var inte där när tusentals turister letat sig dit men jag var där, på Jönköping hemma med 4000 andra. Jag missade kanske årets match, men jag är bajare imorgon och föralltid ändå. Jag kommer stå där oavsett om det är Helsingborg eller Brage vi möter. På så vis är jag stolt ändå.

Jag tackar er för en säsong fylld av hopp och en säsong av förtvivlan. Jag tackar er för att ni mitt i all skit ändå på något vis försökte ända in i det sista. Cupen har varit ett andingshål mitt i skiten, det var det som räddade den sämsta säsongen på 20 år. Nu har vi en ny tränare, en bra tränare. Vi har lyckats få bort en värdelös "sportchef" och vi har rensat ut i styrelsen. AEG har lovat att ta sitt ansvar. Jag ser fram emot nästa säsong med en härlig energi, jag tror att om Roger får sätta sin prägel på det här så kommer jag att befinna mig inne på Söderstadions gräsmatta vid den här tidpunkten nästa år. Det är i motvind draken lyfter.

Idag befann jag mig i extas. 19.52 står matchklockan på och Sebbe har just gjort 5-5 i en sjuk match. Vi ligger under med 5-2 men slutar aldrig att kämpa och den som aldrig ger sig står där till slut och får vara nöjda. Vi gjorde en heroisk insats idag grabbar, från mig och Johan till sista spelare. Vi gör det här tillsammans!

BJ1 matchen idag blev något liknande. Vi ligger under med 3-1 inför sista men lyckas på något vis spruta in ny energi i gruppen och vända på matchen. 3-3 slutar den. Fortfarande obesegrade.

Imorgon är det plugg som gäller hela dagen, träning på mitten och plugg igen. Just det, möte med chefen också. Ska få en del utökade arbetsuppgifter är det tänkt, ni ser, om man aldrig ger upp händer bra saker. Glöm aldrig det.

Erkänn att du någon gång tvivlat, att du någon gång inte trodde att du skulle bli så bra som du trott och hoppats på. Vad skiljer den som i slutänden blir vinnare och den som blir förlorare?

Lyssnaren på natten,
Jimmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0