Dan Reed

Igår var jag på en fantastisk spelning. Trots några dagars sjukdom kände jag mig pigg igår, så till den grad att jag orkade mig ner till gästis. Där väntade en fullsatt lokal och en amerikansk sångare av yppersta världsklass. Dan Reed, har inte lyssnat på honom alls förens Peter introducerade mig för honom tidigt i höstas. Han har verligen fångat mig.

Lyssna själva på hans texter, alla texter har ett budskap. De är djupa, de är välskrivna och de är framförallt välsjungna. Dan Reed har en lång historia bakom sig, en lång och brokig väg. Genom det livet har en underbar musik växt fram.

Spelningen igår var fantastisk. En vardagsrumskänsla infann sig i lokalen och alla var nog tagna av hans passion. Dan framförde sina texter med en sådan entusiasm att en gråsten hade fått gåshud. När han mitt i spelningen försökte sig på en tolkning av den störste, Ronnie Dio James, var till och med jag förvånad. Jag är i övrigt emot covers av de största men han lyckades verkligen i sin tolkning.

Dagens tips: Lyssna på en låt, ge den chansen. Hans röst, och hans texter.

Ikväll blir det toklugnt. Imorgon står turnering på schemat.

Vi hörs,
Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0