Dagens bravader.

Fy fan vad mycket jag har lyckats åstadkomma idag, känner mig nästan tillfredställd igen, en skön känsla. Jag har hunnit med att lämna tillbaka en bok, skrivit ut och skickat en uppgift till Umeå Universitet, hämtat ut min lön ex antal dagar för sent, betalat räkning, försökt shoppa kläder, haft en mycket bra träning med J18, pluggat tillsammans med Hakeem och nu sitter jag i sängen.

Visst, en helt vanlig dag kanske men jag känner mig ändå nöjd att jag tagit tag i en del tråkiga saker som inte annars blir gjort. Har också startat en ny kurs som kan bli intressant. Den handlar om idrotten påverkan på samhälllet och idrottens historia, något som verkligen intresserar mig. Har märkt hur betydligt enklare det är att sätta sig och plugga när man verkligen älskar det man läser och skriver om.

Satt ner med Hakeem idag och fick en hel del nya inputs och massor utav färsk energi. Hakeem är en förebild för många unga med invandrarbakrund. Han har verkligen visat att om man vill göra något så måste man kämpa och jobba hårt för det. Kanske ingen slump att hna varit i klubbar som Barcelona, Milan och Celtic. Han är en fantastisk person och jag önskar att det funnits fler som honom. Han berättade bland annat att han varje morgon stiger upp 05.30 för att gå till simhallen och simma. Helt sjukt!

Football Manager 2011 är här och det är helt fantastiskt. Detta spelfan har verkligen tagit tag i min hjärna och sedan 2001 har jag spelat varenda upplaga. Årets är som sagt helt sjukt bra. Så nu ska jag återgå till att ta upp Hammarby i allsvenskan.

Imorgon är det nya tag som gäller. Ska kliva in och ta alla Jockes idrottslektioner i två veckor när han ska iväg på lyxkryssning i karibien. Ska bli spännande att se idrotten från en lärares perspektiv. Jag ska göra mitt bästa. Ska träffa honom kl 13.30 imorgon för att lägga upp riktlinjerna. Efter det blir det möte med chefen. Ska vara med i marknadsföringsgruppen i Vallentuna gymnasium, ska bli spännande och kul att se vad man kan åstadkomma där.

När jag tänker på mina åtaganden nu och jämför med för ett år sedan är det helt sjukt egentligen. Nu har jag hur mycket som helst att göra och det är fantastiskt roligt och stimulerande. Bara man planerar och är positiv så funkar det.

Nej men som sagt, Hammarby mot allsvenskan.

Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0