Vardag.

Jaha, nu var man där igen. Med känslan av rastlöshet. Var hos läkaren i morse, Sigrid, en jävligt skön tjej. Gick bra, det går framåt känner jag! Sen lunch med Pappa där vi pratade affärer och företag. Kom fram till en rad bra ideer så vi får se om det blir verklighet.

Sen pratade vi om mitt liv, om min framtid. Jag har ett mål, en vision. Jag ser bilden framför mig, hur jag har det om 10 år och vad jag har gjort tills dess och gör då. Jag vill verkligen ha det så, jag kommer kämpa nåt så fruktansvärt hårt för att komma dit. Första steget är universitet i höst. Coaching och Ledarskap ska läsas på 3,5 år. Ser verkligen fram emot att få göra något meningsfullt igen, något att fylla dagen med. Har varit jävligt dåligt med det på sista tiden. Att bara jobba med hockeyn är kul men det blir så tråkigt på dagarna. Ångesten sitter där, den kliar nåt grönjävligt emellanåt när man inte har något att göra. För att inte tala om hur kontoutraget ser ut ibland haha. Ingen kul läsning för en gammal ekonom, i alla fall inte när man var van att ha det på ett sätt när man jobbade heltid+hockeyn.

Men jag har mitt mål, jag har min dröm. Jag SKA dit. Jag vet hur jag ska ta mig det, jag vet att jag kan ta mig dit. Har verktygen, nu ska jag bara fixa spiken så ska ni få se sen, vem som skrattar sist:)

26 unika läsare första dagen, det får man väl vara nöjd med? Haha vem vill egentligen läsa vad jag skriver? Sjukt.

Nej nu får man försöka sysselsätta sig några timmar, kanske söka nåt jobb. Ikväll är det träning med mina nya diamanter, löpning på schemat.

Imorgon, fucking Degerfors away. Love it! Hallenius IF jobbar på. Kan vi spela som i Torsdags så har vi goda möjligheter. Det bästa på fan 2 år. Vi lägger aldrig ner- Vi ska upp!

19 Juni smäller det btw, Stureplansprofilerna(?) kommer dominera på Sundbybergs IP! Efterfest? Vad tror du?

Blogga är rätt kul. Framförallt som jag tänkt mycket på sista tiden. Känns riktigt skönt att ha någonstans att skriva på, jag gillar att skriva. Skriva av sig är bra, som terapi nästan. Tankarna liksom kommer någonvart, någonstans att vila på medans jag resnar ut. Sen är det ju bara att gå tillbaka hit om man vill läsa och komma ihåg. Plus att mina dikter får plats någonstans:P

Om någon som läser detta kan det här med design osv. på bloggar kan ni väl höra av er. Snälla.


Ju mer jag tänker, ju mer jag ser det framför mig, ju mer jag ältar, ju mer jag maler, ju mer ont gör det, ju mer kommer det som en våg över mig, ju mer ångest, ju mer problem. Tänk inte min vän, gör bara, våga ta klivet, våga satsa, våga chansa, våga vara du, våga drömma, våga göra det du är till för, våga ha kul, våga leva. Ta klivet min vän. Jag har min dröm, jag drömmer, jag ska dit, jag kommer dit, jag misslyckas, jag lyckas. Vad som än händer kommer jag alltid att leva mitt liv. Mitt liv som är mitt. Ha kul vänner. Lev livet du fått, till fullo. Lova.


Skit ner er,

Jimmy


Kommentarer
Postat av: Malin

Hittade din blogg jimmyman.. beklagar det som hände din vän. :(

Blogga är kul som du säger, men det är roligare att läsa om det är en snygg blogg :) spana in min! jag jobbar på att få den fin ;) om du är riktigt snäll skulle jag kunna hjälpa dig, (kanske i utbyte mot en dikt haha. Är det du som skrivit dom?) jag tycker nästan det är roligare att designa bloggen än att skriva i den :s



Best regards,

Malin

2010-06-09 @ 21:35:46
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Malin

Hittade din blogg jimmyman.. beklagar det som hänt din vän.

Blogga kan va kul men det är roligare att läsa en snygg blogg. Jag jobbar på att få min perfekt ^^ spana in! Om du är riktigt snäll kan jag kanske hjälpa dig. Tycker nästan det är roligare att designa bloggen än att skriva i den :s



Best regards,

Malin

2010-06-09 @ 21:39:44
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0