Van Persie, sista gången jag litar på en gunner.

Jaha. Inte fan lyckades Persie toffla in någon boll. Men det gjorde Danmark rätt bra åt Holland. Haha vilket härligt mål!:) Så går det om man spelar i Liverpool. Inte bra, alltid en förlorare.

Har inte kommit igång med skrivandet idag, har haft en del annat att tänka på och reda ut. Men det gick! Tillfredställd nu faktiskt, alltid kul att komma framåt i disskutioner plus att jag verkligen kände mig behövd dag. Kände att jag fyllde en funktion:) En annan person blev glad av det jag sa, av mina tips och tankar. Då är min dag gjord!:D Jag behöver så lite..

Ledarskap för mig är att få en grupp att sträva mot samma mål, att motivera människorna i gruppen att ta ut sig till max. Du måste få respekt, visa att du kan. Gör du det spelar det ingen roll hur gammal du är. Kunskap har ingen ålder. I alla fall inte enligt mig. Rutin däremot, rutin har en ålder. Hur får man rutin om man aldrig får chansen? En chef säger till dig vad du ska göra, en ledare motiverar dig att göra det av egen vilja istället. Om i nte ledaren kan motivera dig, vem ska då göra det? Jo juste, du själv eller dina kamrater.

Viktigt att ha en gemensam värdegrund i en grupp, en ram att hålla sig innanför. Så fort någon kliver utanför ramen faller allt, tavlan går sönder. Det är din uppgift som ledare att hålla alla inom ramen, att få dem att vilja vara innanför ramen. Om du skapar en miljö där folk trivs, där det finns möjlighet att utvecklas, då stannar folk. Annars är det konstigt. Då är det inte ditt fel i alla fall. Man kan inte tvinga någon i dagens samhälle, du måste få denne motiverad. Glad och positiv. Det är då man kan prestera. Man måste respektera alla i en grupp, lyssna på alla. Jag lägger upp riktlinjerna, men jag är ingen diktator.

Lite av min syn på ledarskap. Har hur mycket som helst men då skulle jag nog snacka hål i huvudet på er:P

Nu blir det Japan-Kamerun. Sen blir det träning. Sen kommer älskling. Mys.

Tack till alla er som kommenterar och ger feedback, det värmer verkligen. Även fast jag skriver för mig själv kan det alltid vara kul att få en klapp på axeln ibland:)

Haha Malin, jag har ju för fan sagt det tusen gånger, behöver hjälp med designen och hur man lägger upp bilder osv. :)

Ibland är det du, ibland är det jag. Ibland är det vi. Kommer alltid vara vi. Ävern fast det ibland är du, ibland är jag. Kommer aldrig glömma vi. Om jag glömmer vi, då tappar jag jag.

Er moralpredikare i första världen,
Jimmy



Kommentarer
Postat av: Malin

Haha men jimmy för fan tror du jag har sett det. Du får ju svara på kommentaren, inte skriva i ett annat inlägg :p

Men säg nåt då, hur du vill ha det. Jag kan ju inte göra något förrän du tar kontakt med mig :p

kommentera på min blogg annars! där ekar det i kommentar-inboxen... :(

2010-06-14 @ 23:27:07
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0