Dagens bravader och tanker.

Hemkommen från Värmland och världsmetropolen Degerfors. Har fått sett kanske världens sämsta fotbollslag just nu återigen förudmjuka oss supportrar, våra färger. För det är VÅRA färger. Ni ska göra ett jobb, just nu gör ni inte ert jobb korrekt. Framförallt inte du mr.B. Vad händer om man inte gör sitt jobb? AVGÅ, AVGÅ ALLA!

Under middagen disskuterade vi ett intressant ämne. Enligt Pappa, och det här har han påpekat för mig vid ett flertal tillfällen, ska man jobba för att tjäna pengar, absolut. Men man ska tydligen jobba bara för att tjäna pengar så man har råd att vara ledig. Visst, absolut. MEN, ska man jobba bara för att tjäna pengar? slava på bruket, i verkstaden. Jag anser att om man ska jobba största delen av sitt vakna liv ska man göra det för att man tycker att det är kul. Man ska skaffa sig ett jobb som är kul, något man trivs med. Ha en dröm, och verkligen se till att uppfylla den! Lev era drömmar folk, när ni är 65 är det försent. Eller är jag fel på det?

Värmlänningar är ett speciellt släkte, hann med att skälla ut en 80årig gubbe fullständigt under matchen. Skönt att få ur sig all ilska:) Och ja, han förtjänade det. Varför vill jag inte gå in på.

Borgkvist fick sig en rejäl jävla utskällning av en känd Bajenprofil. Där sparades det inte på krutet direkt, dock lite pinsamt att han kallade honom "Borgström" under stora delar av monologen haha.

Blackhawks vinner Stanley, och det var väl för väl. Trist att vi inte fick Game 7 men man kan ju inte få allt. Kul för Hossa att äntligen få vinna cupen, man kan ju lugnt säga att han haft lite otur med klubbytena under några år. Kul för Towes. Kul för Yellbear Hjalmarsson! Kul för hela Chicago. Ni var värda det här.

Vad tycker ni om att bo i en småstad? Jag anser att det skulle vara tråkigt, att växa upp utan möjlighet till normala sysselsättningar. Inte kunna syssla med det man vill. Inte kunna bestämma vad man vill göra själv, och när, och var. Såklart tycker Pappa tvärt emot mig som vanligt. Han ser det nog som sin uppgift att tycka tvärt emot mig:P Men jag dömmer ingen, anser alla lika värda och respekterar allas åsikt. Till er som tycker om att bo i en "håla", jag gratulerar. För säga vad man vill men lugnt och skönt är det ju i alla fall.

Varför kan man inte blogga från sin iPhone? Kom igen nu, 2010 va?

VM krönikor på TV, Bosse Hansson är fan kungen av krönikor. Imorgon smäller det. Återkommer i ett VM special imorgon förmiddag. Sen kan det hända att det blir lite VM under ett tag framöver men det får ni leva med.

Lästa på min kärestes blogg (luslouise.blogg.se) att jag tydligen sågat hela fenomenet bloggar. Det stämmer inte, jag har sågat fenomenet bloggar som handlar om vad man har på sig, vad man äter, var man festar och vilka man ligger med, typ. Sex and the city syndromet. Det finns inget djup, ingen tanke. Men tydligen är det sådant folk vill läsa. Var så god säger jag. Tragiskt enligt mig, men visst. 

Nu sova, imorgon- Vet inte. Imorgon utlovas dock inlägg. Tack till er som kommenterat och gillar det jag skriver, det värmer en frusen själ.

Vad är meningen med vår tid, om vi inte får bestämma över den själv? Vad är meningen med livet, om allas liv inte är lika värda? Vad är din uppgift här på jorden, om det är så orättvist? Jag bestämmer över min tid, i min värld är alla lika värda och jag skapar min egen rättvisa. Gör du?


Idag är jag less,
Jimmy



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0