Tävlingen.

Är nu igång för idag. Linus och Johan har inte tippat. Ni får en chans till kvällsmatcherna om ni vill. Min skräll är såklart att Japan tar poäng av Danmark. Minns ni inte Hylands klassiska " Japaner, japaner, japaner. Överallt vilt kämpande japaner". Japan vann den matchen med 3-2. En sensation, en klassiker. Tror bestämt att det var OS 1936 i Berlin, men kan ha fel. Jesse Owens guld. Hitlers vägran att hälsa på de svarta medaljörerna. Den mest politiska Olympiad som någonsin utspelats, i konkurens med Lake Placid 1980 och Moskwa samma år.

Jag tror alltså att Japan nyper en poäng av Danmark idag. Därav mitt "säger bara 3-2" i ett tidigare inlägg. Syftade såklart på att Japan var skrällen. 

 
Mannen, myten och legenden. En pionjär.


Mexico City 1968. Tommie Smith och John Carlos
gör kanske tidernas viktigaste protest inom
idrottsvärlden. Stort, modigt. De ville ha en förändring.
De vågade! Förändringen kom.

Nej nu kollar vi fotboll. Sen ska det packas och fixas för imorgon. Lite senare gott folk.

" Hur ska jag gå hem, när allt är såhär? Jag vet att du kommer se på mig sådär." Lars Winnerbäck.

Frihetskämpen,
Jimmy


Kommentarer
Postat av: Anonym

Danmark - Japan X

Kamerun - Holland 2



Trevligt du skriver!

Motivation är verkligen något som präglar oss dagligen!



2010-06-24 @ 16:21:07
URL: http://metrobloggen.se/lykkespappa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0