Tävlingen går in på sin andra dag + ställning. * Uppdaterad

Blir större och större intresse för min tävling. Hur kan man motstå att vinna ett gratis flak öl alt. en "CP" box med vin? Efersom det börjar bli lite intresse för tävlingen slänger jag nu in ett andrapris, ett halvt flak öl alt.en flaska vin som lite motivationshöjare. Blir vi över tio tävlande slänger jag in ett tredjepris också!

Gårdagens resultat blev följande,

Honduras-Chile 0-1
Spanien-Schweiz 0-1
Sydafrika-Uruguay 0-3

Vilket ger följande tabell (om ni inte tror mig, kolla in gårdagens tips),

Jimmy 2p
Adrian 1p
Pappa 1p
Ingrid 1p

En skräll redan första dagen. Uruguay var enkel;) Synd på Sydafrika iofs. Bafana bafana behövs vidare. Nu kan det ju dock bli svårt. Men hoppet är ju det sista som överger människan sägs det.

Dagens tips ser ut som följer:

17 juni.
Ingrid (landet som ligger närmast sverige vinner)
Argentina - Sydkorea 1
Grekland - Nigeria 1
Frankrike - Mexiko 1
(Du gör själ för namnet, reds.anm.)

Pappa (Zlatko)
Argentina - Sydkorea 1
Grekland - Nigeria 2
Frankrike - Mexiko x

Jimmy (Birro)
Argentina - Sydkorea  1
Grekland - Nigeria 2
Frankrike - Mexiko 1

Adrian (Kaptenen)

Argentina - Sydkorea 1
Grekland - Nigeria 2
Frankrike - Mexiko X

Jesper (vilaren)
Argentina - Sydkorea 1
Grekland - Nigeria X
Frankrike - Mexiko 1

Ellinor (designern)
Argentina-Sydkorea 1
Grekland-Nigeria 1
Frankrike-Mexiko 2

Petrus(Rosenborgtröjan)
Argentina - Sydkorea X
Grekland - Nigeria 1
Frankrike - Mexiko 2

Två nya, Jesper och Ellinor. Ser ut att bli en intressant dag då det är mycket olika tippande.

Häng på nu, det är kul. Lokatt, sugen? Gruddas? Westman? Sam? Haeger? Agild? Louise? Någon annan? Alla är välkomna!

Efter två riktig tunga, men jävligt sköna dagar har jag verkligen kommit framåt som ni som följt min blogg fått läsa om. Nu är det bara att hålla den här nivån, för nu är den hög för mig själv.

Fråga; tror ni jag är där jag är idag för att jag fick bra betyg i skolan eller för att jag hittat mig själv och börjat följa mitt hjärta och inte bara göra som alla andra säger åt mig att göra?

En av människorna jag glömnt att nämna, tror jag, är Sigrid. Läkare på Karolinska. Du fick mig att inse. Du var den första som insåg vad jag behövde. Prata. Jag är inte helt bra än, men nu är jag i alla fall på god väg.

Ett sms var en annan vändning. Efter det tragiska som hände så tänkte jag mycket på en gammal god vän. Var tvungen att skriva till honom även fast jag inte vet om han förlåtit mig än efter mitt snedsteg i slutet av skolan (en annan historia, vi tar det sen). Skrev som jag kände till honom, och jag fick ett svar: Tack man. Bara det tacket gjorde min dag. Om du läser det här ska du vet att jag ångrar det där varje dag, hade jag fått det ogjort, och att vi fortfarande var kompisar så hade jag tagit det rakt av. Hade jag även kunnat ta tillbaka SP (amen) så hade jag bytt det mot allt i världen. Man ska dock inte se bakåt, bara se framåt.

Framtiden är det enda vi kan påverka. Och som jag påverkar min just nu, påverkar du din?

Ska göra en kortsiktig och en långsiktig målbild för mig själv. Rekomenderar alla som vill struktura up psitt liv att göra det!

Dagens låt; VM låten.

Dagens tips; Anteckna. Ett bra sätt att avlasta huvudet och minnet. Upplever verkligen att jag får ett "lättare huvud" när jag antecknar. iPhone är skiten i det avseendet!

Det ryktas; att Stureplansprofilerna ligger i hårdträning inför lördagens turnering. John Kärki har tydligen lovat att bjuda ALLA i laget på rosé om vi vinner allt. Det ser vi fram emot! Bäcklin nämnde i hallen för någon dag sedan att han är en riktig stjärna på boll. Upp till bevis säger jag!


Säg inget du inte menar, risken att såra någon är stor. Håll dig till sanningen. Fördra sanningen. Håll sanningen i handen. När allt kommer kring och sanningen ska fram. Då är det bra att vara hans vän. 

Bästa inlägget hittils,
Jimmy



Kommentarer
Postat av: Louise

Haha jag vara med och tippa? :P

2010-06-17 @ 09:51:04
URL: http://luslouise.blogg.se/
Postat av: Adrian

Argentina - Sydkorea 1

Grekland - Nigeria 2

Frankrike - Mexiko X

2010-06-17 @ 10:30:42
Postat av: Ellinor

Haha jag kan vara med!

Man hade fram till klockan ett på sig va? isf tror jag på

Argentina-Sydkorea 1

Grekland-Nigeria 1

Frankrike-Mexiko 2



Du är bäst storebror! :)

2010-06-17 @ 10:44:42
URL: http://ellinoranderstrom.blogg.se/
Postat av: Petrus

Argentina - Sydkorea X

Grekland - Nigeria 1

Frankrike - Mexiko 2



Idag dör myten om det försvarsskickliga Nigeria...

2010-06-17 @ 12:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0