Sommar, på riktigt!

Vaknar tidigt idag, känner mig riktigt stark idag. Sådär stark ni vet, stark som man bara känner sig när man känner på sig att det kommer bli en fantastisk dag. Utvilad, inga åkommor. Frukosten är inmatad i magen, mycket gott. Ligger och lyssnar på Winnerbäck och Håkan. Vad jag älskar livet. Sen tittar man ut, går ut och känner värmen slå emot mig. Ser solen lysa med sin allra bästa sida, jag tror den känner sig stark idag också. Kom sommar, kom på riktigt har jag skrikit. Nu är du här, stanna är du snäll. Bara ett tag...

Att vakna tidigt är skönt. Dagen blir så mycket längre. Med alla mina pågående projekt och passioner är det en förutsättning för att få ut max av dagen. Ibland unnar jag mig en sovmorgon, som ni säkert läst. Men helst av allt stiger jag upp mellan 8 och 9. Sovmorgon säger någon, inte för tröttJimmy. När går ni upp vänner?

7 Augusti. Lars W. Eufori. Sett han två gånger nu, rekomenderas varmt för er som gillar att ta en öl i solen,  chilla runt  lite och lyssna på bra musik. Mysiga koncerter det där, inte så mycket hets. Bara skönt folk och skön musik.

Mitt i all stress folk, mitt i vardagen. Se till att stanna upp och njuta av det ni har. Uppskatta det. Sluta klaga på allt ni inte har, njut av det ni har istället. Se till att slå stopp, sätt dig ner. Njut. Njut av att leva ditt liv. Gör det du tycker är kul, gör något som gör dig avslappnad. Igår var jag ruskgt avslappnad, jag njöt. Här kommer lite bilder:


Sommar folk, njutning.


Njuta av livet.


Kvällssol, solsidan.

Njut medans ni kan. Vänta inte. Gör det, gör det nu. Mitt råd till er. Jag väntade förut, väntae på att allt skulle komma till mig. Men nu vet jag bättre. Det gäller att göra det själv, och njuta. Njuta av att leva.

Morgontankar, återkommer. Var så säkra.

När livet står på sin spets, när du står vid det där berömda vägskälet. Du måste välja. Du måste välja en av två. Då ska du använda hjärtat, gå på din känsla. Gå på vad DU vill, inte vad andra vill. Det är ditt liv, du bestämmer. Kom ihåg det. Kom ihåg att när du står vid vägskälet, gör det du vill, det du känner. Lova mig det.

Entrepenören,
Jimmy


Kommentarer
Postat av: jesper & ellinor

Ellinor:



Slovenien-England 2

USA-Algeriet 1

Ghana-Tyskland X

Australien-Serbien X



Jesper:



Slovenien-England 2

USA-Algeriet 1

Ghana-Tyskland 2

Australien-Serbien X

2010-06-23 @ 12:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0