Semester, officiellt.

Nu har jag semester. Från och med nu. Sista träningen avklarad. Individuella träningsprogrammen är utdelade. Grabbarna vet exakt vad dem ska göra för att komma tillbaka ännu bättre tränade. De har verkligen växt, samtliga! Inte bara några stycken utan alla. På alla plan. Fysiskt och psykiskt. Spelar vi våra kort rätt nu så blir det här en kannsäsong.

Eller semester och semester. Ska skriva på boken, blogga och förhoppningsvis jobba lite extra. Intervjun gick lysande, hon var faktiskt imonerad av min meritförteckning. Hon verkade också gilla det jag sa. Hon gillade mig. Länge sen jag kände att en jobbintervju gick så bra. Så förhoppningsvis får jag jobbet. Men man ska naturligtvis inte ropa hej förens man är över den där berömda bäcken. Då blir man bara besviken. Hoppas får man. När jag ändå var i Täby Centrum kunde jag såklart inte hålla mig. Blev två nya "tischar" (T-Shirts) och ett par shorts från MQ. Bra shorts, snygga, sköna. Komfort. Jag gillar komfort. Träffade även den ytterst trevlige Alex B i täby. Alltid lika kul att se honom. Bra pjäs! Som Danne L brukar säga.

Trivs med livet nu. Det leker, faktiskt. För första gången på bra länge har jag känt mig tillfredställd under en längre period, utan några bakslag att tala om. Bara att fortsätta på det här spåret. Tack alla som fick mig att inse, ni är ovärdeliga.

Jävlar anamma, USA gör 1-0 på stopptid. Var väl inte mer än rätt. Rätt efter att de blivit bestulna på både ett och två mål. Men jag kan ju tänka mig hur Slovenerna mår just nu. De hade ju verkligen ena foten, hela huvudet och båda armarna i åttondelen. Då kliver Landon "fucking" Donovan in och mörschar in 1-0. Välförtjänt. Upprättelse. Oerhört skön att slippa höra om domartabbarna som själpte USA. There´s only one Charlie Davies.

Eeeengelaaand!!! Nu jävlar. Nu är "vi" med. Om det blir tyskarna i åttondel ska de få höra "ni kanske inte ska vara så kaxiga när ni redan torskat två världskrig?". Inget vidare spel i gruppen men det är nu det börjar. Psyke, har Capello planterat in något psyke i den här engelska upplagan? Något Svennis inte lyckades med.

Vädret? Jo tack. Sommar... Stockholm på sommaren, är det världens vackraste stad? Jag har landställe på en liten ö utanför Ljusterö. Kan Stockholms skärgård vara världens vackraste plats på jorden? Lasse Berhagen sjöng det kanske bra på 70(?) talet. "Stockholm i mitt hjärta".

Nu ska det styras mat. Eftersom det blev oxfilé igår får det väl bli köttbullar idag för att kompensera upp det hela. Eller nej hur var det nu? Leva medans du kan ja. Så det blir något riktigt bra idag med vill jag lova. Hungrig som få dock, så nu till spisen!

Hoppas Ghana kan ge Tyskarna en match. Skulle vara så kul att se gråtande Tyskar. Inte för att jag har något emot tyskar. Enbart för att ge England en enklare väg till kvartsfinal.

Nu tar vi lite middag. Blir alltid en nattblogg. Det vet ni nog vid det här laget. Och till er som sover då, ni kan ju alltid läsa ikapp dagen efter.

Dagens tips; Läs Birro. Briljant.

Så länge hjärtat slår finns det hopp. Hopp om ett bättre mer innehållsrikt liv. Smart att göra något åt det innan det stannar va? Ta tag i sakerna NU. Ingen idé att deppa. Då missar du värdefull tid. Tid som aldrig kommer åter. Må bra vänner. Det är mitt tips till er. Se till att ni mår bra. Gör saker som ni mår bra av.

Mourinho,
Jimmy









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0