Pinsamt.

Domarna i VM. Rent av pinsamt. Först domaren i USA-Slovenien. Sen Howard Webb. Tala inte om Espinosa och linjedomaren i Argentina-Mexico (italienare) kan inte riktigt vara nöjd med 1-0 målet va? På tok för mycket misstag från domarnas sida, speciellt i så viktiga lägen.

2-2 från Lampard och vi hade haft en helt annan matchbild. Må så vara att tyskarna var bättre men med 2-2 hade England inte behövt chansa som dom nu var tvungna till. Gillar verkligen inte att klaga på domaren, men ibland är det oundvikligt. Som nu. Får väl säga grattis Tyskland ändå. När allt kommer kring kanske det var upprättelsen från 1966.

Vad hände Bajen? Är vi med nu? Ska vi börja spela fotboll nu? Hoppas det. För som det såg ut igår kan det bli en extremt trevlig sensommar/höst. Fart på bollen, mycket löpningar, fina kombinationer. Castro var bäst på plan och tillsammans med Simon och Linus hade de en "gyllene triangel" där fram. Ni gjorde oss stolta igår, fortsätt med det!

Jag har koll på ställningen, så det är bara att tippa på. Många matcher kvar och Ingrid leder. Tätt följt av Pappa, Petrus, Ellinor och jag. Louise, Linus, Johan och Adrian ligger där nere och tampas om eppiteten "sämsta tippare" och Jesper lite i ingenmansland just nu.

Nog om fotboll.

Igår var jag less, så jäkla less ett tag. Därför det inte blev något inlägg framåt kvällen som det alltid brukar bli. Nu har jag ordnat upp det. Nya Jimmy ordnar upp saker, väntar inte. Så nu är vi tillbaka på riktigt igen. Starka. Det ska ni också göra. Gör saker på en gång, vänta inte.

Idag har vi en hel del att ta göra. CV till diverse företag, träna(!!), telefonmöte och en del annat smått och gott. Så jag återkommer när jag har något vettigt att säga.

Det är för övrigt en sak ni ska tänka på. Har ni inget vettigt att säga är det bättre att vara tyst. Något jag fått erfara mången gång.

Dagens man, min gud;



Livet, vad är livet? Detta underbara liv, fullt av liv. Lev, lev ditt liv. Fyll ditt liv till bristningsgränsen. Fyll det med kärlek, gemenskap, värme. Fyll det positivt. Ingen vet vad meningen med livet är, men att vara negativ och bitter är det garanterat inte. Lev livet, du dör lycklig då.

Morgonstund har guld i mun,
Jimmy


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vad skönt att se att du är tillbaka med ny energi, jag tyckte det var ledsamt att höra/läsa att du var ledsen. Härligt att se att du ändå är stark och modig nog, att ta tag i ditt "nya" liv :)

Du skriver så otroligt vackra dikter, det finns så mycket kärlek och värme i dessa. Den som läser och förblir oberörd är förmodligen inte vän med sig själv och/eller så vågar man inte känna efter vad innebörden i texterna står för. Men det är min uppfattning och den behöver inte vara rätt ;)

2010-06-28 @ 12:02:20
Postat av: Ellinor

Holland-Slovakien 1

Brasilien-Chile 1

2010-06-28 @ 12:08:51
URL: http://ellinoranderstrom.blogg.se/
Postat av: Petrus

Måndag 28 juni

Holland-Slovakien 1

Brasilien-Chile 1



Tisdag 29 juni

Paraguay-Japan 1

Spanien-Portugal 2

2010-06-28 @ 12:29:32
Postat av: Jimmy

Holland-Slovakien 1

Brasilien-Chile x



2010-06-28 @ 13:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0